Homepage | Inloggen | Registreren |

Druiven zijn in grote porties erg giftig!!!!!!!!

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Vrijdag 20 juni 2003 | 16:09 uur
geen foto

ik lees net in het rottweiler club blad in het avma bald dr een dieren arts dr Brant druiven en rozijne kwamen uit diverse plaatsen sommige honden aten het ook rechtstreeks van de planten de dieren toonden verschijnselen van maag darmproblemen braken diaree en daarna gevolgd door slechte nier functie die aanzet bleek te zijn tot ernstige nier problemen die zo 24 uru na inname vand de druiven onstonden ook bleek het calcium gehalte in het bloed veel te hoog te zijn de hoeveel heid ingenomen druiven lag tussen de 250 gram en 1 kilo wat neer kwam tussen de 10 en 30 gr per kilo lichaams gewicht twee honden stierven met een aan de vergiftiging en drie moesten worden afgemaakt omdat ze zeer slecht op de therapie reageerden vijf honden hebben het overleefd, men adviseerd zo snel mogelijk met therapie beginnen als men vermoed dat de hond een onredelijke hoeveel heid rozijnen of druiven heeft binnen gekregen de behandeling is braken op wekken toedienen van norrit actieve kool en het intraveneus toedienen van vocht gedurende 48 uur dit laatste aan de hand van bloed testen om na tegaan hoe de nieren nog werken . mijn honden lusten af en toe ook wel een druifje mocht er dus een trosje van je fruitschaal verdwenen zijn is het dus raadzaam om je dierenarts in te schakelen over genomen uit het clubblad van de NCC gr jess
userJessie IJmker | 27 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Vrijdag 20 juni 2003 | 20:00 uur
oh bedankt jess, met toeval eergisteren hele emmers vol fruitsalade gemaakt voor een partij die we hadden, en met druiven..Er was veel over, dus voor thuis, en wie zeurt er om een bakje fruit? ja...shif..ze krijgt dan een beetje,maar zal de druiven eruit halen, dus bedankt.
userRolanda | 2892 forumberichten
Vrijdag 20 juni 2003 | 20:09 uur
geen foto

Goed dat we dat weer weten.groetjes.
userPetra M. | 2 forumberichten
Vrijdag 20 juni 2003 | 22:02 uur
Niet alleen druiven zijn giftig, maar chocolade is dat ook! Het nare van een "chocolade"-vergiftiging is dat het in de loop der jaren opgebouwd wordt. Denk dus niet: ach het is maar een klein stukje, moet kunnen. Niet dus. De voor honden giftige stof wordt opgeslagen in, als ik het me goed herinner, in de lever en wordt geactiveerd als de hond heel druk is, b.v. tijdens het rennen of spelen. De hond kan dan plotseling dood neervallen. Dus kijk uit met pakken hageslag, chocolaatjes op tafel e.d..LEVENSGEVAARLIJK !!!! Toos
userToos | 831 forumberichten
Maandag 23 juni 2003 | 20:11 uur
geen foto

Weet iemand of bananen voor een cavalier al dan niet schadelijk zijn? Onze Riki is namelijk verzot op bananen (ook op andere soorten fruit, zoals frambozen, (sinaas)appel, mango, enz). Gr., Marcelline
userMarcelline | 1 forumberichten
Maandag 23 juni 2003 | 20:41 uur
geen foto

Ik denk dat je best een stukje mag geven,maar niet teveel.En mag dat echt niet dan hoor je het wel van iemand anders.Groetjes.
userPetra M. | 2 forumberichten
Dinsdag 23 maart 2004 | 16:53 uur
geen foto

effe opgheaald
userJessie IJmker | 27 forumberichten
Maandag 28 juni 2004 | 23:02 uur

Even omhoog voor de liefhebbers
user | Inactief
Maandag 28 juni 2004 | 23:07 uur

Ellen, bedankt. Gerard
userGerard | Inactief
Notice: Undefined variable: oForumbericht in /var/www/vhosts/cavalierpage.com/httpdocs/functies/bericht2.php on line 42 Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/vhosts/cavalierpage.com/httpdocs/functies/bericht2.php on line 42
Dinsdag 29 juni 2004 | 13:58 uur
geen foto

even omhoog, vond ik wel belangrijk!
| Gast
Woensdag 30 juni 2004 | 15:31 uur
Jessie, als ze ze zo van de wijnranken plukken, kan ik begrijpen dat ze ziek worden, misschien zijn die bespoten, maar gewone druiven uit de winkel, gewassen, kunnen die ook kwaad??? Dat is niet helemaal duidelijk in je verhaal!! Wel bedankt voor de waarschuwing!!
userSjanie | 846 forumberichten
Donderdag 1 juli 2004 | 22:19 uur

Even omhoog voor Sara,
user | Inactief
Vrijdag 2 juli 2004 | 08:58 uur

dankjewel

dat wist ik nog niet ik zal sem geen druiven geven hoor

doeiiiiiii
user | Inactief
Notice: Undefined variable: oForumbericht in /var/www/vhosts/cavalierpage.com/httpdocs/functies/bericht2.php on line 42 Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/vhosts/cavalierpage.com/httpdocs/functies/bericht2.php on line 42
Vrijdag 2 juli 2004 | 20:32 uur
geen foto

even omhoog
| Gast
Vrijdag 2 juli 2004 | 22:59 uur

Nog een keer omhoog dan. Gerard
userGerard | Inactief
Donderdag 2 december 2004 | 20:59 uur
even omhoog, voor de liefhebbers
userEllen de Gooyer | 336 forumberichten
Dinsdag 18 september 2018 | 20:41 uur
Bij mij groeien er druiven in de tuin. Als de vogels ze gaan eten, valt er nogal wat op de grond. Fleur is er echt niet lekker van geweest. P.S. Onbespoten.
userMarga en Fleur | 3411 forumberichten
Donderdag 27 september 2018 | 21:33 uur
geen foto

Ja druiven rozijnen, en chocolade is erg slecht voor honden.
mijn da heeft ooit gezegt, dat gedroogde banaan wel mag, dat kan de energie zelfs wat ophogen.

over chocolade....een herders hond van een kennis, heeft ooit eens een schaaltje met kersenbonbons leeg gegeten, toen zijn vrouwtje bezoek uitwuifde.
Ik zal het nooit meer vergeten.......ze belde in paniek naar de da, die haar vroeg hoe is het nu , met haar, waarop ze antwoorde ze heeft de hik
de da, zei als het daarbij blijft, hoeft u niet langs te komen......hou haar goed in het oog.
Het is erbij gebleven, maaaar het is haar toch niet goed bevallen, want ze heeft nooit meer iets van de tafel gepikt.
userC J Wisse | 1660 forumberichten
Donderdag 27 september 2018 | 23:43 uur
denk dat ze ook btje teut was vd likeur hahaha.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 5014 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage