Homepage | Inloggen | Registreren |

Echo Vabo niet goed

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Zaterdag 26 augustus 2017 | 14:27 uur
In mijn profiel heb ik een foto geplaatst van verslag hartechodopler.
Vabo was de laatste tijd niet echt ok. Ivm verweking is hij begin juli chemisch gecastreerd om erger te voorkomen. Hij poepte 4x op een dag en nu 2x.
Omdat we zelf zien dat hij achteruit gaat en ook begon met hoesten en eigenlijk alleen nog maar slaapt. Hebben we gisteren gebeld voor een echo en konden gelijk om 12u terecht. Zijn hart is behoorlijk achteruit gegaan met vergelijking van 11/2 jaar geleden. Dat was schrikken Hij is nu een hondje vd dag.
Krijgt nu 2x 2.5mg vetmedin. Hopelijk geeft dit nog wat resultaat. We wachten af. Over 2 weken weer dierenarts ter controle
userRuby | 1956 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Zaterdag 26 augustus 2017 | 15:45 uur
hopelijk wordt het nog beter met uw hondje billy heeft ook hartgeruis van zijn 2jaar maar op controle bij arts blijft het voorlopen gelijk .
want ben er ook al bang voor hij is ondertussen nu 10 5jaar
veel sterkte
userbilly | 509 forumberichten
Zaterdag 26 augustus 2017 | 15:57 uur
Beter wordt het niet maar het kan met medicatie wel ondersteund worden. Zodat het hart het minder zwaar heeft. 2-3-2016 de eerste echo gemaakt en die gaf al lekkages aan maar het is nu behoorlijk verslechterd. Eerst even zien of de vetmedin iets gaat doen.
Zaterdag 26 augustus 2017 | 17:34 uur
Sterkte, Vetmedin heeft bij Chica haar leven nog met een jaar verlengd. Ze is bijna 15 geworden. Dus hopelijk gaat het bij Vabo ook goed helpen.
userChica & Nicky (Tess) | 1313 forumberichten
Zondag 27 augustus 2017 | 04:09 uur
Bericht is gewijzigd op zondag 27 augustus 2017 om 04:47 uur

Hier schrik ik enorm van. Amigo heeft een 4/6 en hij gebruikt nu 2x 1,25 mg Cardisure. Hij is ervan opgeknapt. Ik hoop dat Vabo baat heeft bij Vetmedin en dat je nog heel lang van hem mag genieten.

userJosée, Amigo, Gigi en Tygo* | 799 forumberichten
Zondag 27 augustus 2017 | 18:33 uur
geen foto

Heel veel sterkte hoor, nu is het een echt zorgenkindje geworden.....weet wat je door maakt mijn vorige cavaliertje, prince heeft deze weg ook bewandeld.
Geniet zoveel je maar kunt van wat je nu hebt, en maar hopen dat de medicatie jullie nog maar heeeeel lang mag samen houden....GENIETEN NU!!!
userC J Wisse | 1484 forumberichten
Maandag 28 augustus 2017 | 11:58 uur
Ik wens je heel veel sterkte... En inderdaad, geniet van elke dag samen!
Maar da's leuk gezegd... Mijn Amber gaat ook langzaam achteruit. Hoest ook wat meer, slaapt heel veel maar is nog wel mijn heerlijke vrolijke knuffelkontje. Ze is 11 jaar, en ook zij wordt steeds meer een hondje van de dag. Alhoewel ik haar nu echt zie genieten met dit mooie weer... Haar koelbandje doet wonderen! Ze struint lekker door de tuin, en als ze het te warm vindt, gaat ze weer naar binnen om te dutten op het koele laminaat. Ik geniet bewust van haar, maar ook een beetje met pijn in het hart... Je weet dat die dag ooit komen gaat... Moet er niet aan denken...
userMayke en Amber | 1290 forumberichten
Maandag 28 augustus 2017 | 12:05 uur
Dank je wel. Vabo moet in dec nog 8 worden. We gaan het afwachten. En inderdaad hij slaapt heeeeel veel. Eigenlijk lopen eten en slapen. Zie wel na een paar dagen Vetmedin dat zijn hart wat rustiger is zijn lijfje gaat niet meer zo hard tekeer.
Woensdag 30 augustus 2017 | 01:48 uur
ai bah dat is niet leuk zeg! Ik denk wel dat de Vetmedin wat verbetering gaat geven hoor, en heeft hij ook vochtafdrijvers erbij?
Geniet van hem en inderdaad het worden dan hondjes van de dag, helaas
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4833 forumberichten
Woensdag 30 augustus 2017 | 13:20 uur
Oh dat is idd schrikken! Ik ken je gevoel maar al te goed. Silke had het ook heel zwaar toen haar hartje plotseling hard achteruit ging. Bij haar heeft de medicatie niet veel gedaan helaas, we hebben haar nog geen jaar later aan deze rotziekte verloren.
Ik hoop dat de medicatie het hartje nog wat kunnen ondersteunen en Vabo nog een tijdje (hopelijke lange tijd!) bij jullie mag blijven.
userDoortje & Silke⭐️ | 929 forumberichten
Woensdag 30 augustus 2017 | 14:08 uur
Hij heeft nu alleen Vetmedin 2x 2.5mg.
Vind zijn ademhaling rustiger zijn lijfje gaat niet meer zo tekeer. Ook merk ik dat hij nagenoeg niet meer hoest. Ja het blijft afwachten hoe het verloopt.
Woensdag 30 augustus 2017 | 15:45 uur
geen foto

O dat is geweldig goed nieuws dan slaat de medicatie goed aan.
Heerlijk als je dat ziet gebeuren, geniet maar lekker van elkaar, we hopen allemaal dat die lijn zo nog heeeel lang mag door gaan. , en een natte snuit van Chico.
Woensdag 30 augustus 2017 | 17:08 uur
Bericht is gewijzigd op woensdag 30 augustus 2017 om 17:09 uur

Amber zit sinds haar 8e op vetmedin. 2x per dag anderhalf x 1,25 mg. Ze doet het nog steeds goed. Al gaat ze heel langzaam achteruit. Amber is nu 11 en een half jaar oud...
Niet slecht toch??
Woensdag 30 augustus 2017 | 18:26 uur
geen foto

Och mayke, die klein amber doet het geweldigggggg, laten we maar hopen dat het nog maar lang zo mag blijven toch?
Dat kleine meisje heeft een top leventje, met een gouden randje! geniet er maar van.
Woensdag 30 augustus 2017 | 20:22 uur
Dat is een goed teken dat Vabo rustiger ademt. Dan ondersteunt de Vetmedin zijn hartje goed.
Donderdag 31 augustus 2017 | 23:00 uur
Heel veel sterkte....!!
user♡ Vrouwtje van Sem & Pip ♡ | 2022 forumberichten
Maandag 4 september 2017 | 17:56 uur
Als ik jouwas zou ik de ademhaling tellen , boven de 30 is zorgelijk .
Vraag of hij furo moet hebben , sterkte met je schat ,
userGertruida | 1504 forumberichten
Dinsdag 5 september 2017 | 11:49 uur
Er is nog geen sprake van vocht.
Komende vrijdag voor controle. Hoe de vetmedin zijn werk doet.
In mijn profiel staat verslag van hartecho.
Op dit moment is Vabo wat ziek. Afgelopen vrijdag veel spugen diarree. Nu poep opvangen voor test.
Zaterdag 9 september 2017 | 17:43 uur
DA geweest ter controle vd medicijnen
Zijn hartslag is met meer dan de helft gedaald is nu 60.
En een zeer krachtige pols.
En totaal geen sprake van vocht.
We gaan door met 2xdaags Vetmedin 2.5mg.
En de diarree is ook weer over. Het was geen giardia!
De DA is zeer verbaasd hoe goed Vabo het doet ondanks wat hij heeft en dat dat best ernstig is.
Heb de Vetmedin besteld in 5mg is een stuk voordeliger. Ongeveer €66 per 100 st. Betaalde voor de 2.5mg €16,05 per 30st.
Zaterdag 9 september 2017 | 20:42 uur
Wat een goed nieuws! Pfieuw gelukkig dat de vetmedin het zo goed doet.
Zaterdag 9 september 2017 | 20:46 uur
Daar zijn we ook heel blij mee zeg net nog wat een rust in dat lijfje...
Wat een verschil met een paar weken terug.
Zondag 10 september 2017 | 18:22 uur
geen foto

Dat is geweldig nieuws zeg, hoop dat het zo nog lekker lang mag blijven, en dat kan...geweldig geniet maar lekker van elkaar!
Maandag 11 september 2017 | 13:50 uur
Wat fijn!! Vabo ga zo door!!
Dinsdag 12 september 2017 | 18:12 uur
Fijn dat de medicatie aanslaat!
Hoop dat jullie nog heel lang van hem kunnen genieten.
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2144 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage