Homepage | Inloggen | Registreren |

Pup wil niet eten

Dit topic hoort bij het dossier: Voeding

Vrijdag 27 oktober 2017 | 13:16 uur
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, wij hebben een cavalier pup van 7 maanden. Het eten is een groot probleem.
Oorspronkelijk kreeg ze RC brokjes, zoals bij de fokker. Op aanraden van de DA nu RC gastro brokjes.
Maar dit blijft een strijd, de eerste brokjes moet je haar dwingen om te eten en dan eet ze haar portie meestal op, MAAR niet uit haar eetbakje maar uit de hand.
Hebben al geprobeerd om gewoon eetbakje neer te zetten en na 10 minuten weg te nemen, maar helpt ook niet, integendeel als ze niet eet, begint ze gal over te geven. Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe we dit best kunnen aanpakken?
userTessje | 9 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Vrijdag 27 oktober 2017 | 13:28 uur
Welkom hier op het forum en gefeliciteerd met je pupje. Het eten kan idd wel eens voor problemen geven en gek genoeg vaak heeft het met RC brokjes te maken. Waarom heeft de da de gastro voorgeschreven?
Er zijn een paar opties. Je kunt het neerzetten en dan na een poosje weghalen. Nu heb je dit al gedaan zonder succes. Je kunt andere, betere (zonder rommel erin) brokjes kopen. Rc is helaas niet zo goed. Betere brokjes zijn Farm food, Prins, Taste of the wild en nog meer. Je kunt er ook voor kiezen om op vers vlees oftewl KVV over te stappen. Dit zijn diepvriesrollen vlees en ook hier zijn div merken. Carnibest, Duck therapy, Naturis, Farm food, Energique zijn er een paar. Het is een kwestie van uitproberen denk ik. Onze hondjes krijgen 2 x per dag KVV en voor de nacht een paar Farm food brokjes. Succes!
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4930 forumberichten
Vrijdag 27 oktober 2017 | 13:35 uur
DA heeft gastro voorgeschreven omdat hij dacht dat ze een gevoelige maag en darmen had. Maar blijkbaar ligt het daar niet aan?
Als in RC zoveel rommel zit, waarom adviseert een DA dit dan?
Alvast bedankt voor uw advies, ik ga eens zoeken naar andere brokjes
Vrijdag 27 oktober 2017 | 19:34 uur
Omdat een da ook geld verdient als hij dat merk verkoopt. Google maar eens op Rc en hoe goed dat is op internet dan lees je het wel. Ieder moet voor zichzelf bepalen welk voer hij geeft en er zijn genoeg hondjes die het wel krijgen en het graag lusten. Maar kritisch kijken naar de inhoud kan nooit kwaad.
Zondag 29 oktober 2017 | 13:02 uur
Cavaliertjes willen nog wel eens kieskeurige eters zijn. Ben het wel met vorige reacties eens, dat RC absoluut niet het beste en lekkerste voer is.

Probeer eens Wolf of Wilderness of Taste of the Wild, verkrijgbaar via internet.
Graanvrij, dus de belangrijkste ingredient is niet graan, maar vlees of vis!

En bedenk, een hond kán dagen zonder eten, maar niet zonder drinken. Je moet gewoon consequent zijn en volhouden.
Dit is het eten en iets anders krijg je niet.

Ik heb ooit het verhaal gehoord van een hondje dat alleen at als het in een donkere kamer uit de hand gevoerd werd, ja - zo zijn we natuurlijk niet getrouwd!
userjantien | 2394 forumberichten
Vrijdag 8 december 2017 | 11:38 uur
Ondertussen zijn we een maandje overgeschakeld op de brokjes van Essential en deze eet onze schat dus wel. Ze eet nog niet de volledige portie die ze per dag mag hebben, maar toch al 2/3de en dit zonder dat we ze moeten dwingen. En ze eet terug uit haar eetbakje.
Vrijdag 8 december 2017 | 15:19 uur

Wat fijn dat ze inmiddels met smaak haar bakje leeg eet!
userInactief... | Inactief
Vrijdag 8 december 2017 | 15:19 uur

Wat fijn dat ze inmiddels met smaak haar bakje leeg eet!
Vrijdag 8 december 2017 | 22:08 uur
Dat is goed nieuws !
Zondag 10 december 2017 | 15:13 uur
Positief! Ik ken het merk niet maar aks ze met smaak eet is het al fijn!
Hier staan ze sinds het einde van de zomer allemaal op Happy Dog. Ze smullen enorm!
userEllenB | 902 forumberichten
Zondag 10 december 2017 | 16:54 uur
Goed nieuws!
userAnneke en Lana (Petal†) | 3563 forumberichten
Vrijdag 19 januari 2018 | 14:07 uur
ondertussen wil ze die brokjes weer niet meer eten. Af en toe neemt ze er zo eentje als ze denkt dat het een snoepje is.
Met Kerst had ze diarree, dus naar DA geweest, deze gaf weer het advies om de gastro brokjes te geven. Na lang twijfelen en omdat ze toch niet wou eten, maar terug deze brokjes gegeven. Na ongeveer 1,5 week was stoelgang terug iets vaster, sinds vandaag opnieuw diarree. Is er iets wat ik haar kan geven voor een vastere stoelgang?
Vrijdag 19 januari 2018 | 16:24 uur
Laten testen op Giardia.
Ik voer Jarco.
userRuby | 1973 forumberichten
Vrijdag 19 januari 2018 | 16:50 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 16:55 uur

Tegen diarree zou ik iso-gel (google het maar)adviseren. Hier hebben wij hele goede ervaringen mee. (Is trouwens ook geschikt voor mensen).
Onze Frodo wilde zijn brokjes van Farm-Food in het begin ook niet eten. Wij hebben dat opgelost door een klein beetje, ongeveer 1/6 van een bakje honden paté door zijn brokjes te mengen.
Sindsdien kan hij haast niet wachten om te gaan eten.
Probeer het maar. Suc6.
userAns Rutte | 593 forumberichten
Zaterdag 20 januari 2018 | 13:57 uur

Wat jammer dat je weer terug bij af bent. Ik zou een goede KVV (kant en klaar vers vlees) gaan voeren, b.v. Carnibest.

https://www.voerwijzer.com/beginnersinfo ...
Dinsdag 23 januari 2018 | 12:05 uur
Doe eens wat gekookte kipfilet door haar brokjes heen! Iedere keer wisselen van voer is ook niet goed. Hij at ook niet. De brokken van Edgar & Cooper zijn ook goed, daar zitten ook geen granen in.
userJosée, Amigo, Gigi en Tygo* | 804 forumberichten
Vrijdag 26 januari 2018 | 17:43 uur
En eet hij al???
userAns Rutte | 593 forumberichten
Dinsdag 6 februari 2018 | 21:41 uur
Hoe gaat het nu met eten?
Woensdag 7 februari 2018 | 09:55 uur
Ondertussen eet ons meisje, maar het is nog steeds niet haar favoriete activiteit.
Diarree is voorlopig ook weg, hopelijk blijft dit zo.
Woensdag 7 februari 2018 | 12:37 uur
Mijn pip vind brok helemaal niet lekker, en ach ik ben gewoon op kant en klaar vlees overgestapt, en meteen eten, en met smaak. Ik vind het zelf gewoon fijn, dat ze geniet van haar eten. Brok is echt niet aan mijn pip besteed. Mijn VORRIGE hond wilde ook liever geen brok, ook niet van het allerlekkerste en duurste soort. Ook maar k.v.v.
Gr monique
userMoniquemanon | 403 forumberichten
Woensdag 7 februari 2018 | 16:47 uur
@Mo, ze weten wel wat goed voor ze is
Woensdag 7 februari 2018 | 18:35 uur
Ik vind warm eten ook echt iets anders als brood, kan ik het zo vergelijken
Woensdag 7 februari 2018 | 18:37 uur

Ik verkies ook liever warm, maar blijkbaar ligt het voor Tess toch wat gevoelig.
Ik heb haar onlangs ook KVV gegeven (Duck), maar 2 dagen nadien begon de diarree opnieuw. Wij denken nu dat het daarvan is?
Woensdag 7 februari 2018 | 19:19 uur
Ja en dan even doorzetten. De darmen moeten wennen aan bijv Duck en zullen eerst zich gaan reinigen, lees diarree. Dus dat was niet raar. Als je dan doorgaat zul je zien dat de ontlasting beter wordt.
Woensdag 7 februari 2018 | 19:22 uur
Wij zijn daar dus onmiddellijk mee gestopt, want had zo fel diarree dat ze het niet kon ophouden, gevolg elke ochtend de bench vuil.
Woensdag 7 februari 2018 | 20:40 uur
Ik denk dat je voer om omschakelen en op moet bouwen, je kunt denk ik niet zomaar darmen meteen iets anders voor schotelen. De reactie maakt dat je terug bent bij de brok, maar je kunt rustig ook een week een plan maken brok afbouwen en KVV invoeren, zo je wilt.

Ik vind het jammer dat je KVV zo snel opgeeft door een Normale reactie op ineens ander voer.

Als ik jouw was, probeer ik het nogmaals, maar dan in stappen dat de darm niet schrikt van het lekkers namelijk KVV en daar gerust ee. Week voor nemen, stap voor stap . Suc6 Gr
Woensdag 7 februari 2018 | 21:08 uur
Vaak gaat in 1 x wel goed maar idd bij jouw hondje rustig opbouwen. Op de site van bijv Farm food en Carnibest en Duck staat info en je kunt ze altijd bellen of mailen. Echt doen hoor!
Donderdag 8 februari 2018 | 14:59 uur
geen foto

Als diaree heel erg is, moet je duck therapy gaan.
En zoals thea al aangaf, niet zo snel stoppen want het moet ook even de tijd hebben, om de darmpjes rustig te krijgen.
En heel vaak van voer veranderen is echt niet goed hoor.
userC J Wisse | 1577 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage