Homepage | Inloggen | Registreren |

Ter informatie

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Vrijdag 24 november 2017 | 13:18 uur
DUIZENDEN KLACHTEN
Bravecto zijn pillen die honden slikken tegen vlooien en teken. Ze krijgen ze op recept van de dierenarts. Maar bij het Europees Medicijnagentschap (EMA) zijn inmiddels duizenden klachten binnengekomen over het anti-vlooienmiddel. Honden zouden er doodziek van zijn geworden.

Toch oordeelde het EMA afgelopen jaar nog dat het middel niet gevaarlijk zou zijn. En daarom biedt hondenbaasje Michael van de Sande vandaag een petitie met meer dan 40 duizend handtekeningen aan minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit aan. De ondertekenaars willen dat het middel verboden wordt.

HARTRITMESTOORNISSEN EN EPILEPTISCHE AANVALLEN
Uit de klachten bij het EMA blijkt dat honden die het middel hebben geslikt last krijgen van bijvoorbeeld epileptische aanvallen en braken. Ook kreeg het EMA klachten binnen van honden die zelfs overlijden na het innemen. Zo ook de hond van Michael van de Sande. Tegen NPO Radio 1 vertelt hij over één van zijn honden Rico, die last kreeg van hartritmestoornissen nadat hij het middel had ingenomen. Vervolgens takelde de voorheen vitale Rico erg snel af en overleed hij. Ook een andere hond van Michael kreeg hartritmestoornissen nadat hij Bravecto toegediend had gekregen. Gelukkig kwam deze hond er bovenop.

In de Facebookgroep 'Is Bravecto veilig?' komen dagelijks nieuwe verhalen binnen over honden die ziek zijn geworden of zijn overleden door het middel. De groep werd twee jaar geleden opgericht door Michael. Naast de petitie die de groep vrijdag aanbiedt, lopen ze ook nog in een demonstratie door Den Haag.
Bron: metro.
userAns Rutte | 568 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Vrijdag 24 november 2017 | 15:52 uur
geen foto

Ans, gisteren in de krant stond ook zo'n vreselijk verhaal van een herdershond, die door die troep gestikt is
Misschien moeten die sukkels, die beweren dat het middel goed is, het zelf eens uit proberen op zich zelf.......SCHANDALIG GEWOON!
userC J Wisse | 1493 forumberichten
Vrijdag 24 november 2017 | 17:55 uur
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat het middel nog gewoon verkocht mag worden!!!
Zoveel honden wereldwijd zijn ziek geworden of plotseling overleden na inname, dat kan geen toeval meer zijn!!!

https://www.ad.nl/binnenland/roxy-moest- ...
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2164 forumberichten
Vrijdag 24 november 2017 | 19:52 uur
Heel heftig voor alle baasjes die iets vreselijks meemaken met hun geliefde viervoeter..

Toch wil ik ook melden dat Daley al 2jr lang bravecto gebruikt, nog nooit iets gemerkt aan hem! De reden dat ik het gebruik is dat hij door alle andere middelen vlooien oppikt, maakt niet uit waar of hoe.. met bravecto nergens last van!
userKarinn | 203 forumberichten
Vrijdag 24 november 2017 | 23:16 uur
1 keer gekocht en na het lezen van de bijsluiter ernstige twijfels.
Uiteindelijk wel gegeven. Mijn jongens hadden geen bijwerkingen. Puur op gevoel het toch maar hierbij gelaten.

Ik ben sowieso geen voorstander van al die middelen, maar je kunt er niet onderuit.
Meestal wacht ik met behandelen tot de eerste teek of vlo zich aandient.

userWilleke | 416 forumberichten
Zaterdag 25 november 2017 | 09:48 uur
@ Willeke:
Kom je Semmy nog eens showen?
userAns Rutte | 568 forumberichten
Zaterdag 25 november 2017 | 12:13 uur
Ik gebruik het niet, puur op gevoel. Er zijn ook genoeg die het wel met een goed gevolg gebruiken. Aan de ene kant zegt men het is stemmingmakerij maar aan de andere kant, de verhalen van de keren dat het mis ging, zijn ook geen verzinsels.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4841 forumberichten
Zondag 26 november 2017 | 13:25 uur
Bericht is gewijzigd op zondag 26 november 2017 om 13:26 uur

Amber heeft een keer of vijf Bravecto gehad. Geen enkele bijwerkingen! Ik vond het een prima middel! Daarvoor gebruikte ik Tick-off van dierenspeciaalzaak. Na verloop van tijd hielp dit niet meer... Plotseling toch vlooien... brrr...
Daarna advantix. En daar reageerde ze niet goed op. Elke keer een paar dagen hangerig. Door alle publicaties rondom Bravecto durfde ik het toch niet meer te geven... Nu gebruik ik Simparica, een veel lichtere vorm van Bravecto... Moet om de 5 weken worden gegeven ipv 1x per 3 maanden. Dus veel minder dosis gif.. Ook hier ben ik tevreden over. Tja, het is allemaal troep.. Maar die vlooien, dat vond ik ook een ramp...
userMayke en Amber | 1297 forumberichten
Zondag 26 november 2017 | 20:46 uur
geen foto

Chico krijgt nu voor het twede jaar activyl tickplus, van de da.
Hij reageerde niet meer op de mideltjes uit de dierspeciaal zaak, en zat echt onder de vlooien brrrrr....zoooo erg.
Toen dus naar de da, die zei, dat er steeds zwaarder middeltjes moeten worden ingezet, om teek en vlooi de baas te blijven.......hij adviseerd ook om het hele jaar door te blijven toe dienen.....met de verandering van het klimaat, worden die vieze beestjes ook activer.
userC J Wisse | 1493 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage