Homepage | Inloggen | Registreren |

Amber

Dit topic hoort bij het dossier: Gezellig kletsen

Woensdag 10 januari 2018 | 15:51 uur
Bericht is gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 15:54 uur

Afgelopen week heeft Amber een check=up gehad... Zoals een aantal van jullie weten hebben we eind oktober röntgenfoto's laten maken van Amber's hart en longen. Dit naar aanleiding van een luchtweginfectie, waarbij ze flink moest hoesten en niezen.
Uiteraard zagen wij de uitslag met angst en beven tegemoet... Op de foto's werd duidelijk dat amber's hart vergroot is en langzaam tegen de luchtpijp begint te duwen. Ook had ze ietwat vocht op de longen. De medicatie is hierop aangepast (ze krijgt nu 2x daags een half tabletje furosoral 40 mg). Ook heeft ze nu codeïne tabletjes.
Er was nog voldoende ruimte in de luchtpijp en longen voor lucht, dus Amber heeft het absoluut niet benauwd.
We kregen toen echter wel te horen dat dit het laatste is wat men voor haar kan betekenen. Als ze nu verslechtert houdt het op... En dit zou eerder maanden zijndan langer... Ik weet eigenlijk niet meer of ik dit hier al verteld had (zo ja, dan sorry.. )
Ik ben er toen een paar weken behoorlijk ziek van geweest, kon alleen nog maar met verdriet naar haar kijken. Wetende dat het einde tastbaar aan het worden is...
Maar... ze doet het nog hartstikke goed! Het hoesten was na genezing van de luchtweginfectie vrijwel weer weg (de codeïne zal beslist meehelpen), en vooralsnog is ze weer helemaal de oude!
Ik heb het verdriet weer even opzij kunnen zetten, maar geniet wel super bewust van haar, en knuffel haar extra veel!! Ik heb met de dierenarts al bespproken waar voor ons de grens ligt voor een goed "hondenleven" en tot die tijd hobbelt ze mooi door!
En de check-up (waarvan ik twijfelde of het nog nut had) , we hebben bloed laten prikken, waarden waren nog goed, lever iets verhoogd, tandjes was ze tevreden over, en ze vond Amber nog zeer alert, vrolijk, prachtig op gewicht, kortom, naar omstandigheden was DA niet ontevreden!
Nu leven we toe naar Amber's 12e verjaardag eind maart. Elke mijlpaal die ze nog haalt is er één!!
p.s. na dat bericht van oktober hebben we bij een dierenfotograaf nog mooie foto's laten maken!
userMayke en Amber | 1315 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Woensdag 10 januari 2018 | 16:35 uur
Wat fijn dat alles naar omstandigheden nog zo goed is.
Vabo is pas gecastreerd en dat was ook best spannend gezien de conditie van zijn hart. Maar hij heeft het wonderwel super goed doorstaan.
De DA vond dat met wat hij heeft hij het heel erg goed doet.
Voor Amber te hopen dat ze zo op deze manier nog even doorkan.
userRuby | 1969 forumberichten
Woensdag 10 januari 2018 | 16:41 uur
Wat fijn Mayke dat zo goed verder gaat met amber .Ben ook altijd bang als ik met billy moet gaan ,want heeft ook licht hartgeruis al van zijn 1jaar maar gelukkig blijft zelfde
hoeveel weegt uw hondje Mayke mijn billy weegt 10,5 maar is ook nog fit hoor gaat nog veel wandelen
En nu op naar de 12 jaar nog veel plezier samen
nog een fijne avond ieder die langs komt
userbilly | 529 forumberichten
Woensdag 10 januari 2018 | 16:55 uur
Amber woog vorige week bij de dierenarts 6,8 kilo. Meestal zit ze rond de 7 kilo. het is ook maar een klein dametje he?
De keer daarvoor woog ze 7,2. De dierenarts vindt net onder de 7 kilo voor Amber beter, vanwege haar hart. Dus ik let enorm op wat ze binnen krijgt... Helaas wil manlief haar wel eens iets teveel verwennen, en moet ik hem een halt toeroepen..
Amber kan namelijk héél goed bedelen om koekjes! En zeg dan maar eens "nee" tegen die vragende ogen!
Woensdag 10 januari 2018 | 17:07 uur
In Amber's fotohoek heb ik wat foto's geplaatst van de shoot! Ik ben nog steeds zooo verliefd op mijn schatje..
Woensdag 10 januari 2018 | 18:16 uur
Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met Amber!
En wat een mooie foto's!
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2179 forumberichten
Woensdag 10 januari 2018 | 18:21 uur
Mooie fotos
userRuby | 1969 forumberichten
Woensdag 10 januari 2018 | 19:02 uur
Wauw wat fijn zeg! ik weet precies hoe je je voelt,opgelucht en dankbaar dat het moment van afscheid nog voor een hele poos nog niet daar is. Ik duim voor je dat Amber het nog heeeel lang goed doet op deze medicatie en ga zo door met alles. Prachtige lieve foto's hoor
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4878 forumberichten
Woensdag 10 januari 2018 | 19:16 uur
Knap dametje! 😍
Sientje krijgt nu ook af en toe codeine als ze hoest. Helpt goed (kost een paar centen maar dan heb je ook wat...😱).
userEllenB | 887 forumberichten
Woensdag 10 januari 2018 | 19:23 uur
geen foto

Hallo Mayke,

Ik heb een zoon van Amber gehad. Helaas is hij in 2015 in de zomer overleden. Wat Amber nu heeft had hij met 6 jaar al. Hij is 7 geworden. Hij was mijn schatje. Ik heb super veel verdriet gehad en soms nog steeds van zijn overlijden.
Geef Amber een dikke knuffel!
userAng | 3 forumberichten
Woensdag 10 januari 2018 | 19:37 uur
geen foto

Mijn lieverd Tiko had geen last van zijn hartje,maar toch moesten we 19 december afscheid van hem nemen.
Geniet van je lieverd is de enige raad die ik je kan geven......
Liefs Petra
userpetra en tiko | 74 forumberichten
Woensdag 10 januari 2018 | 19:50 uur
Dank voor jullie reacties.. Even een reactie op Ang. Wat verdrietig...
Maar ook een speciaal berichtje ! Ik weet helemaal niet wat er met haar pups is gebeurd. Ik weet dat één dochter Grace heette en volgens mij is zij in Limburg gaan wonen. Ik mocht Amber destijds ophalen toen haar pups geplaatst waren.. Dit was in oktober 2007... Hoe heette jullie lieverd? Heel erg dat je hem zo vroeg hebt moeten afgeven... Toch fijn om eens te horen wat er met (een van) haar pups gebeurd is... Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik er naar vraag...
Woensdag 10 januari 2018 | 20:34 uur
geen foto

Mijn hondje heette officieel Acheron. Hij was dol op haring. Iedere zaterdag kreeg hij een stukje als ik bij de visboer was geweest. Wandelen ging al niet meer toen hij vijf was, dan kwam het schuim op zijn lippen te staan. Gelukkig hebben we een tuintje waar hij zijn sanitaire stop kon houden. Hij was dol op visite, vooral als mijn vriendin kwam met haar hondje. Daar kon hij enorm goed mee overweg. Het liefst lag hij de hele dag op de bank dan kon hij naar buiten kijken en blaffen als hij iets interessants zag.
Woensdag 10 januari 2018 | 20:45 uur
Dankjewel voor je berichtje...
Donderdag 11 januari 2018 | 09:59 uur
Wat een fijn bericht Mayke. Geniet maar lekker van elkaar.
userannette | 336 forumberichten
Donderdag 11 januari 2018 | 10:23 uur
Ang, wat erg dat je hondje zo jong moest gaan. Het is ook zo'n rotziekte!
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4878 forumberichten
Donderdag 11 januari 2018 | 11:08 uur
zeer mooi foto van amber in uw foto boek
userbilly | 529 forumberichten
Donderdag 11 januari 2018 | 16:31 uur
geen foto

Ja het is zo ontzettend jammer dat er zoveel hart en syringo problemen voorkomen in het ras. Het zijn schatten van hondjes. Ik durfde het niet meer aan om weer een cavaliertje te nemen. We hebben nu een tibbie lijkt kwa karakter wel wat op een cavalier maar er zijn minder problemen in dit ras.
Donderdag 11 januari 2018 | 21:02 uur
Fijn dat jullie goed nieuws hebben gehad! Ik zal binnenkort ook even met Milo gaan voor een check. Begin oktober ging het opeens veel slechter met hem en zijn we gestart met een hoop medicatie. Daar is hij enorm van opgeknapt maar het blijft natuurlijk een ziek hondje. Zijn hart is vergroot, hij hoest wat en had toen ook vocht bij zijn hart. Maar net als Amber doet hij het eigenlijk super goed nu! Hij is 1 december 11 jaar geworden.
userrenesta | 2155 forumberichten
Vrijdag 12 januari 2018 | 15:37 uur
geen foto

Mayke, wat een goed bericht!
probeer de nare gevoelens weg te druken meid......geniet van dat mooie meisje , zoals je nu doet....wie weet mag ze nog best lang blijven, niemand weet hoe het zal gaan.
Wat een prachtige foto's heb je van haar......ik heb dat des tijds ook van mijn prince laten maken.....die heb je, en straks betekennen die heeeeeel veel, zo hou je haar zichtbaar.
Prince hangt bij mij in de woonkamer, ik ben zo blij met die foto's.
Geniet van die klein mooie meid, en duimen dat ze eind maart een prachtige verjaar(verwen)dag mag vieren.
userC J Wisse | 1518 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage