Homepage | Inloggen | Registreren |

Opnieuw diarree ...

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Zondag 25 maart 2018 | 21:24 uur
Bericht is gewijzigd op zondag 25 maart 2018 om 21:24 uur

Sinds donderdagavond opnieuw diarree bij Pacco en omdat er ook bloed bij kwam, ben ik vrijdag naar de dierenarts geweest. Heel platte stoelgang, roestkleur en op het laatste zuiver bloed. Voor de rest niet ziek: geen koorts, eten en drinken goed en blijft levendig.
Stoelgang zal nu onderzocht worden. Dierenarts schreef 10 dagen antibiotica voor en 2 keer per dag die zwarte pasta (probiotica), wel op een ander tijdstip. Hij kreeg ook spuit met Buscopan.
Sinds vrijdag geef ik enkel gekookte kipfilet met rijst. We zijn nu zondagavond en nog steeds diarree (bloed zie ik niet meer). Nu weet ik het even niet meer. Heeft iemand van jullie dit al meegemaakt? Zou het toch aan dat vers vlees kunnen liggen? Ik doe nochtans alles zoals voorgeschreven (ontdooien in frigo, max. 2 dagen oud, handen wassen, bakje en keuken direct netjes maken, ...)
userKelly en Pacco | 88 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Maandag 26 maart 2018 | 00:35 uur
Wij geven veendrekstof bij diarree, ook een natuurlijk middel. Wel gekookte kip, geen rijst, beetje boullion zodat t vocht op peil blijft.
Sterkte met je lieverd!🍀🍀🍀
userEllenB | 899 forumberichten
Maandag 26 maart 2018 | 11:56 uur
Ik weet niet hoe lang je al KVV geeft maar in de eerste 6 weken ontgift het lichaam en dat kan diarree met zich meebrengen. De ene hond reageert sterker dan de andere. Wat ook goed helpt bij diarree is Diarsanyl, dat is een voedingssupplement. Sterkte met Pacco.
userMyrrka | 606 forumberichten
Maandag 26 maart 2018 | 17:03 uur
Kan ook een virus zijn. Hoe gaat het nu?
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4925 forumberichten
Maandag 26 maart 2018 | 19:56 uur
Sinds deze namiddag de uitslag van onderzoek stoelgang binnen: Giardia virus.
De antibiotica die hij kreeg, moet ik verder geven en hierna ook 5 dagen Panacur.
Hij moet op dag 2/3 en op dag 5 gewassen worden en ook de omgeving helemaal schoonmaken. Ben dus volop bezig met matjes, manden, dekentjes, beren, ... te wassen. En aangezien hij overal huis komt, incl, bed heb ik wel wat werk. Maar dat maakt me niets uit als mijne kleine jongen maar helemaal beter wordt
Maandag 26 maart 2018 | 20:44 uur
Je weet nu in elk geval wat het is... Beterschap voor je lieverd. Giardia is hardnekkig en zeer besmettelijk! De hond van een vriendin van mij had het ook eens..
Dat Pacco maar snel opknapt...
userMayke en Amber | 1340 forumberichten
Maandag 26 maart 2018 | 20:52 uur
geen foto

O kelly, hier in vlissingen waard ook een virus rond.
Diaree, met bloed, dat is even fout, maar dat lost zich weer snel op.
Hou je aan de de afspraak met je da, en je zult zien dat het snel beter gaat met Pacco.
Het heeft niks met zijn voeding te maken......dat blijkt uit de uitslag, na onderzoek toch?
Beterschap hoor, je doet het prima........
userC J Wisse | 1570 forumberichten
Dinsdag 27 maart 2018 | 12:28 uur
Dat is balen zeg!
Beterschap voor je lieverd!

Na de Panacur zou je misschien kunnen overwegen om hem een tijdje Giardex te geven. Om definitief van het probleem af te komen. En natuurlijk KVV blijven voeren, want KVV zonder koolhydraten ondersteunt het "verhongeren" van giardia.

http://www.sphynxrexbreeders.nl/forum/vi ...

user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2204 forumberichten
Dinsdag 27 maart 2018 | 12:31 uur
https://www.huisdierendokter.nl/ingiardi ...
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2204 forumberichten
Woensdag 28 maart 2018 | 10:40 uur
Dat is niet leuk zeg! Wat een werk heb je daarvan. Hopelijk raakt hij er goed vanaf. Sterkte! En idd kvv blijven geven!
Vrijdag 30 maart 2018 | 18:21 uur
geen foto

Hoe gaat het nu met Pacco?
Maandag 2 april 2018 | 22:01 uur
Bericht is gewijzigd op maandag 2 april 2018 om 22:02 uur

Sinds woensdag is zijn stoelgang opnieuw normaal, enkel het kleur is nog niet echt OK. Maar de antibiotica zal daar ook wel iets mee te maken hebben. Vandaag laatste pilletje gegeven, dus nu maar hopen dat alles goed blijft.

Intussen heb ik de gekookte kip opnieuw vervangen door zijn rauwe voeding 😜

Afwachten en duimen

Dank u wel allemaal voor de info en de bemoedigende babbels
Dinsdag 3 april 2018 | 13:48 uur
Goed om te lezen dat het al stukken beter gaat. Ga zo door!
Dinsdag 3 april 2018 | 15:16 uur
geen foto

Fijn dat het beter gaat.......hou vol.

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage