Homepage | Inloggen | Registreren |

Schuw

Dit topic hoort bij het dossier: Aanschaf

Dinsdag 3 april 2018 | 10:19 uur
Hallo,

Wij hebben sinds gisteren terug een cavaliertje (tricolor) Deze hebben we gehaald uit de handen van een fokker. We willen het hondje een beter leven geven, eind juni word ze 3 jaar. Kunnen jullie mij enkele tips geven want ze is heel bang/voorzichtig. Als ik ze buiten zet is het precies dat ze de eerste keer het daglicht ziet. Ze is heel lief en wil bij jou zijn maar toch voel je dat ze heel bang is, ook van de geluiden. Eten en drinken doet ze ook amper. Behoefte buiten doen doet ze wel. Tips zijn welkom. Alvast bedankt
usertom6string | 9 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Dinsdag 3 april 2018 | 13:45 uur
goed dat jullie een hondje een beter leven willen geven,ook mijn dochter heeft twee cavaliers bij een broodfokker weggehaald,het is herkenbaar
bang zijn,niet willen eten,zich verstoppen,maar ik kan alleen maar meegeven dat het zal lukken,het zal beteren,je zal het tijd moeten geven,als je ziet hoe de twee honden van mijn dochter opengebloeid zijn,dat zal ook bij jullie gebeuren
ik zou zeggen geniet van jullie hondje en veel succes
usermuriella | 404 forumberichten
Dinsdag 3 april 2018 | 13:47 uur
Gefeliciteerd met je nieuwe cafje. Wat fijn dat ze een goed leven tegemoet gaat. Geef het tijd en veel positief stimuleren , heel enthousiast aanmoedigen en veel belonen. Dan komt het vast goed.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 5057 forumberichten
Dinsdag 3 april 2018 | 15:14 uur
geen foto

GEWELDIG, een hondje een beter leven geven!Het zal zeker tijd nodig hebben, om zich echt te durven ontspannen......maar veel liefde, en heel veel geduld, en had ik al veel , liefde gezegt geloof me dat wordt beloond.
Mijn Chico komt uit een opvang van de dieren bescherming, ook die heeft tijdt nodig gehad, om te worden wat hij nu is.....een super hondje, een hond een beter leven geven is zo mooi, dat wat ik (hopelijk nog jaren niet)zo weer zou doenGENIET ERVAN
userC J Wisse | 1701 forumberichten
Donderdag 5 april 2018 | 18:23 uur
Bedankt voor de reactie's, altijd zo fijn om die te lezen. We zijn nu enkele dagjes verder en er zit gelukkig al wat meer leven in, de eerste kwispel is er toch al, eten en drinken begint klein beetje tegaan. Tis alleen dat ze zo schrikt van alle geluidjes, altijd snel vluchten naar haar mandje want daar is ze veilig. Als je er mee buiten bent wijkt ze niet van je af en wil dat je ze opneemt. Hopelijk gaan ze dingen ook nog beteren. We hebben ze nu dagen. Nogmaals bedankt voor de reactie's

Groetjes Tom&Mieke
Vrijdag 6 april 2018 | 10:43 uur
Fijn toch, zo zie je dat ze veerkrachtig zijn. Het is toch zo sneu als ze zo wereldvreemd is. Die verdefelijke broodfokkers ook
Je moet naar denken dat ze net een pjp is, alles is nieuw. Is er misschien in je omgeving die een rustig stabiel hondje heeft? Samen iets doen is ook vast goed voor haar. Hoe heet jullie hondje?
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 5057 forumberichten
Vrijdag 6 april 2018 | 11:08 uur
veel geluk met uw nieuw hondje ,je moet maar denken weer eentje die je gelukkig kan maken
alles zal wel goed komen ,als het jullie gewent is en de nieuwe omgeving
geniet er maar van
userbilly | 605 forumberichten
Maandag 9 april 2018 | 13:35 uur
Bericht is gewijzigd op maandag 9 april 2018 om 13:35 uur

Prachtig dat jullie haar een mooi hondenleventje geven. Wij zetten onze opvanghondjes (waaronder ook broodfok) altijd ter ondersteuning op de Bach petrescue. Daarnaast is een tweede reeds aanwezige hond altijd wel prettig voor vertrouwen in mensen en omgeving op te bouwen. Vooral veel rust , liefde en aandacht zal haar steeds meer op haar gemak laten voelen. Je zou haar ook ter ondersteuning ook een truitje (of thundershirt) aan kunnen trekken, dan voelt ze zich nog meer geborgen.
Broodfokhondjes zijn vaak eten uit een voerbak niet gewend. Vaak moeten ze gewoon van de grond eten. Wij laten ze dan ook vaak eerste dagen brokjes naast de voerkom eten, dan uit hand en daarna uit voerkom.
Laat hondje ook door dierenarts nakijken. Vaak helaas mankeren broodfokhondjes van alles. Zoals onder andere het gebit. Als gebit slecht is, doet eten (brokken) pijn. Je zou tot aan gebitsreiniging brokjes kunnen weken.
Riempjes zijn ze ook niet gewend. Dus eerst maar eens rustig in tuin haar behoeftes laten doen. Later met riempje en als ze zich iets zekerder voelt, pas buiten op straat.
Vaak hebben ze te weinig beweging gehad. Te klein opgesloten. Daardoor ook geen spieropbouw. Dus dat dient dan rustig opgebouwd te worden. Anders teveel spierpijn.
Veel geluk met je lieverd , fijn dat ze een tweede mooie kans krijgt die ze verdient!
userPetra, Gertie en de meiden | 1706 forumberichten
Maandag 9 april 2018 | 20:15 uur
geen foto

Wat goed dat jullie dit hondje een goed tehuis geven.
Ik kan me helemaal bij Gertie aansluiten, met nog als opmerking: als je zo'n hondje behandeld als een pup, die nog alles moet leren geef je haar voldoende veiligheid en stel je niet te hogen eisen.
succes.
userSam Joy en Spike | 432 forumberichten
Dinsdag 10 april 2018 | 11:53 uur
Ons hondje haar naam is Babske. Ze is nu een week bij ons. We hebben wel geen andere huisdieren. Ik verschiet er van hoe bang toch een hond kan zijn. Onze snoepy had dit natuurlijk niet aangezien we haar als puppy hadden. Babske is nog altijd bang als ze niet op de zetel is. Op de zetel is ze helemaal ontspannen alsof er niets aan de hand is. Naar buiten gaat ze niet, je moet ze dan opnemen, terug naar binnen gaat ze wel maar eens voorbij de deur wordt het een spurt tot op de zetel. We hebben ook al 2 wandelingen gedaan zonder riem in de bos waar het rustig was, deze verliepen vrij goed. Buiten plasje doen gaat ook goed alleen snachts doet ze het binnen, ze vraagt ook nooit om naar buiten te gaan en ik zie haar ook nooit drinken, als ik het drinkbakje dan haal drinkt ze wel maar niet zelfstandig, eten doet ze wel zelfstandig. We laten ze zelf doen en forceren niets. Als ik de zetel zit of lig komt ze onmiddellijk bij jou en liefst zo lang mogelijk en dan merk je dat ze zich helemaal ontspant. Vanmiddag gaan we er mee naar de dierenarts ter controle. Hopelijk staan we er over een paar weekjes weer mee verder. In ieder geval, verwend word ze zeker alleen het genieten moet er van gaan komen buiten de zetel.
Woensdag 30 mei 2018 | 15:27 uur
Heel mooi om dit te lezen.

Met heel veel liefde en geduld komt dit vast en zeker goed
userloeby | 783 forumberichten
Zondag 10 juni 2018 | 18:24 uur
Zo te lezen, de aandacht die jullie geven, gaat het helemaal goed komen. Geduld en liefde doen een hoop.
userAns Rutte | 601 forumberichten
Zondag 10 juni 2018 | 19:11 uur
We zijn nu ondertussen zo'n dikke 2 maanden verder. Bij de dierenartscontrole hadden we zalf voor haar oortjes meegekregen, deze waren zeer vuil. Ook de tanden hebben onderhoud nodig, daar moeten we binnenkort voor teruggaan. De laatste 2 weken gaat het al stukken beter, er zit veel meer leven in, begint al goed te kwispelen. Gaat al alleen naar buiten en binnen. Wandelen vind ze nu ook fijn. Het probleem wat me nog hebben is dat ze aangelijnd niet wandelt en dit voor gene meter, ze blijft dan op de grond liggen. Behoefte buiten doen lukt ook goed op commando. We zijn dus tot nu toe tevreden met onze knuffelaarster. Hopelijk gaat de bangheid er nog mat meer uit. Dit is tijdens het eten nog een ramp maar we hebben geduld. We kunnen onze schat nu al niet meer missen.
Woensdag 13 juni 2018 | 08:51 uur
Wat fijn dat Babske een gouden mandje heeft gevonden bij jullie!
Fijn dat je het inmiddels stukken beter gaat met haar. Geniet maar lekker van jullie lieve schat.
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2327 forumberichten
Zaterdag 23 juni 2018 | 18:47 uur
Wij hebben zelf ook een cavalier dame die helaas afkomstig was van broodfok. Toen we haar kregen was ze 7 jaar oud. Ze kon bijna niet meer op haar beentjes staan en was ontzettend zwak. Mishandeld en doodsbang. En natuurlijk niet zindelijk. Ik heb haar de eerste tijd veel de ruimte gegeven en gezorgd dat ze me langzaam ging vertrouwen op haar eigen tijd. Dat duurde eventjes. Maar nu is ze inmiddels 13 en half jaar oud en dol gelukkig en kerngezond! Ze is ongelooflijk trouw en aanhankelijk Ik denk dat een stabiele en zekere factor zijn erg helpt, en gewoon rustig alles op haar tijd. Vertrouwen komt dan vanzelf
Veel succes met haar en ik hoop dat ze net zo zal opknappen als onze Amy.
userAmy&Kleintje | 1 forumberichten
Dinsdag 26 juni 2018 | 19:48 uur
geen foto

Wat heerlijk, dat het al zo goed gaat!
Heel veel liefde en geduld, en alles komt goed.....en wat een liefde krijg je er voor terug he.
userC J Wisse | 1701 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage