Homepage | Inloggen | Registreren |

Lily naar de tandarts

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Dinsdag 22 mei 2018 | 16:22 uur
Vanochtend was het zover, Lily moest voor een 2e gebitsbehandeling naar de da. Dus om half 9 hup in de auto en gaan. Ze was helemaal van slag want waarom geen eten???? Helaas kon ik niet bij haar blijven, dit had ik niet goed afgesproken dus ik heb haar achtergelaten met pijn in mn hart. Gelukkig belde de da al na een pooosje dat alles goed ging maar dat er wel veel getrokken moest worden dus dat was een tegenvaller. Maar ja wat moet dat moet dus verder. Rond kwart voor 3 kon ik haar ophalen. In de wachtruimte zat een echtpaar met een black and tan die het nogal benauwd had zo te horen. Was een grof hondje, bijna meer een reutje met jawel hartruis. Dus een praatje gemaakt. En ook dit hondje was te dik. Wat is dat toch jammer dat veel cafjes te dik zijn. Ik moet er met Lily ook erg om denken en het is niet gemakkelijk.
Maar goed, ze is nog beetje groggy en ligt nu heerlijk te slapen. Straks een beetje gekookte kip. Dat gaat er vast wel in! Blij dat dit iig weer achter de rug is. En vanaf nu poetsen poetsen poetsen!
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 5014 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Woensdag 23 mei 2018 | 10:23 uur
geen foto

O thea, dat was weer even minder, maar gelukkig weer achter de rug.
Gaat al goed nu?
Chico heeft wel een mooi gebid(moet ook eens mee zitten )toen ik zijn tandjes wilde poetsen, vond hij dat raar, en toen hij doorhad dat er een lekker smaakje aanzat, besloot meneer, dat hij zijn kiezen stevig op elkaar deed, en met een ruk de borstel uit mijn hand trok, om vervolgens de trap op te rennen, om daar de borstel zorgvuldig schoon te likken........daarna kwam hij mij de borstel al kwispelend terug brengen, met zoiets van sorry, dat kan ik best zelf hoor!
userC J Wisse | 1660 forumberichten
Woensdag 23 mei 2018 | 11:00 uur
Eventuele tip voor honden die poetsen niet toelaten:
Onze Amber is laatst ook weer geweest en er moesten liefst 13 tanden en kiezen getrokken worden. Ze heeft nu rechts boven nog een tand en kies. Eten lukt echter nog prima!
Op advies van de dierenarts zijn we nu overgestapt op Royal Canin dental voer. Daarnaast sprayen we nu na iedere maaltijd met Hexarinse. Ook dat is moeilijk, er wordt wel eens misgesprayt, maar het verkomt de vorming van plak. Misschien ook iets voor jouw hondje.
userpandoraluna | 334 forumberichten
Woensdag 23 mei 2018 | 14:02 uur
fijn dat alles terug goed is met hondje
is altijd bang afwachten
ben ook zo iemand
poets ook alle dagen maar met tanden borstel wilt hij niet doe nu heel verzichtig op zakdoek en probeer zo
userbilly | 580 forumberichten
Woensdag 23 mei 2018 | 20:19 uur
Thea, ik had ook al gereageerd op Facebook. Ten eerste beterschap voor je meisje. Altijd fijn als alles achter de rug is. Voor Amber gebruikte ik dus Dentisept, Een (prijzige) kleeftandpasta. Maar het hield wel haar tandjes goed schoon! Na haar laatste gebitsreining bleef DA tevreden over haar gebitje...
Geef haar maar een dikke knuf van mij..
userMayke en Amber | 1385 forumberichten
Woensdag 23 mei 2018 | 21:24 uur
geen foto

Voor Chico gebruik ik dentaclean, dat is een vloeistof, die met drie duppels in het drinkwater gaan.
Verder is Chico gek op kauw botjes ed......echt geen tand problemen....de da, zegt dat ook., daarom zei ik ook al t'moet ook eens meezitten toch.
Vrijdag 25 mei 2018 | 10:26 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 10:26 uur

Bedankt voor de tip Mayke. We gaan eerst es aan de slag met de gaasjes en de kindertandenborstel. Ik ga t rustig opbouwen en hopelijk gaat het goed. Ook wil ik ze wat meer laten kluiven op bijv een bullepees. Ze vinden dat ook heerlijk. Lily is alweer de oude en gaar tandvlees ziet er mooi uit. Ff wat pijn in de portemonnee maar ach. We hadden ineens ook een financiele meevaller vd sns bank en laat die nou net op het juiste moment komen.
Vrijdag 25 mei 2018 | 19:05 uur
Fijn dat de gebitsbehandeling achter de rug is en Lily inmiddels weer de oude is!
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2274 forumberichten
Zaterdag 26 mei 2018 | 18:02 uur
geen foto

Hoe is het nu met de dame??
Moest het even vragen hoor.
Zaterdag 26 mei 2018 | 19:44 uur
Dat mag hoor het gaat heel goed. Merk niks aan haar. Bedankt voor t vragen
Zondag 27 mei 2018 | 14:04 uur
heb dat ook eens besteld dentisept voor billy tanden te poetsen bedank voor de tip
en nog een fijne zondag
userbilly | 580 forumberichten
Zondag 27 mei 2018 | 17:15 uur
geen foto

Ja graag gedaan, en een fijne zondag nog........
Het gaat hier zo flink regenen denk ik, het is zo donker.
Zondag 27 mei 2018 | 17:18 uur
geen foto

Geweldig, Thea, dat het weer goed ismet Lily.
Kan ze weer genieten van haar eten.
Zondag 27 mei 2018 | 22:12 uur
Nou genieten.... deze eet niet maar vreet echt hoor haar grootste hobby is eten. Kiespijn of geen kiespijn
Maandag 28 mei 2018 | 08:59 uur
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2274 forumberichten
Maandag 28 mei 2018 | 19:19 uur
geen foto

O boy(lady)geen slechte eter dus....
Dinsdag 29 mei 2018 | 09:06 uur
Nou nee. In tegenstelling wat ik vaak lees. Rosa ook niet gelukkig alhoewel die soms iets kieskeuriger is.

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage