Homepage | Inloggen | Registreren |


Chronische hoofdpijn

    

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Donderdag 12 juli 2018 | 11:35 uur
Bericht is gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 11:54 uur

Onze Charlie van 4 jaar heeft sinds een half jaar chronische hoofdpijn en een licht hart ruisje. Hij kreeg dagelijks 3/4 tabl. Carporal 40 mg. Vanmorgen bij de da geweest. Charlie had een afspraak voor gebitsreiniging. Na overleg is besloten om dit niet door te laten gaan vanwege zijn hart ruisje en toegenomen hoofdpijn. In plaats daarvan heb ik voor Charlie Tramadol retard 100 mg. meegekregen. Dit moet 2 x dgs. een 1/2 tablet. Dit moet ik dan naast de Carporal erbij geven, welke ook verhoogt is naar 1 tabl.er dag. De DA vond wel dat we deze medicatie niet te lang mochten geven en haar advies was dan ook om Charlie te slaten inslapen. Ze vindt het niet eerlijk dat hij zoveel hoofdpijn heeft . Daar ben ik toch wel heel erg van geschrokken. Natuurlijk mag Charlie geen pijn lijden. Maar als medicatie zijn hoofdpijn verlicht en hij nog af en aan plezier heeft lijkt inslapen toch niet nodig? Wat vinden jullie?
userTasch | 14 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.



Donderdag 12 juli 2018 | 13:16 uur
Hoe merk je dat Charlie hoofdpijn heeft.
Is er al een MRI gemaakt
En een hartechodopler.
Van buitenaf kan je niet oordelen.
Deze 2 onderzoeken zijn DE onderzoeken om te weten wat er precies aan de hand is.
Dan pas oordelen of inslapen nodig is.
userRuby | 1978 forumberichten
Donderdag 12 juli 2018 | 15:32 uur
Bericht is gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:34 uur

Ik zou eens een andere dierenarts raadplegen die meer van de gezondheid van de cavalier af weet. De chronische hoofdpijn kan worden veroorzaakt door Chiari Malformatie, afgekort CM. Heel veel cavaliers hebben dit. Het is alleen aan te tonen door het maken van een MRI scan. Er bestaan meerdere medicijnen die de pijn kunnen verlichten. De meest gebruikelijke zijn gabapentine of pregabalin. Een hartruisje hoeft geen belemmering te vormen voor het geven van een narcose. Bij hartproblemen wordt een gasnarcose gegeven. Ik heb nu ook een cavaliertje met een flinke hartruis waarvan het gebit na de vakantie wordt gereinigd. Een cavalier van 4 jaar die niet verder en diepgaander is onderzocht laten inslapen is wat mij betreft vrij kort door de bocht. Heel veel sterkte
userMyrrka | 609 forumberichten
Donderdag 12 juli 2018 | 15:39 uur
Ja ik ben ook benieuwd hoe je weet dat hij hoofdpijn heeft. Ik werk bij een dierenarts en wij reinigen ook gebitjes onder narcose. Zelfs bij hartpatiënten. En net zoals mijn voorgangers al zeiden. Ik zou eerst een mri laten maken. Inslapen is erg kort door de bocht.
userWilma de Vries | 368 forumberichten
Donderdag 12 juli 2018 | 21:36 uur
Ik denk dat je hard op zoek moet naar een andere dierenarts. Ik mis hier in het bijzonder de furosemide oid ( vochtafdrijvers ), dit verlicht meestal al aanmerkelijjk. Tramadol deed voor mijn honden helemaal niets, gabapentine zou een veel betere keus zijn. Vind het ook vreemd dat zijn gebitsreiniging niet kan plaatsvinden, met een hartruisje kunnen ze heus nog wel een narcose verdragen. Bovendien, hij zou van ontstoken tanden en rotte kiezen akelig veel pijn krijgen.
usertruus poel | 967 forumberichten
Donderdag 12 juli 2018 | 21:52 uur
geen foto

Zeker weten.....heel snel naar een andere da!
Er zijn veel dierenartsen, die er van uit gaan dat een Cavalier hoofdpijn heeft, ivm kleine schedeltjes....stel je eens voor, dat je die schat laat inslapen, zonder dat een serieus onderzoek is gedaan.
Ik wens je sterkte, en wijsheid......ga ervoor.
userC J Wisse | 1606 forumberichten
Vrijdag 13 juli 2018 | 14:54 uur
zou zeker eerst verder gaan hoor ,hou weet je dat dat hondje hoofpijn heeft
hem laten inslapen ,is heel erg hoor voor zo iets te schrijven zou hem verder laten onderzoeken leef echt mee met ventje is zeer kort door de bocht hoor hem laten inslapen begrijp zo iets niet
userbilly | 564 forumberichten
Zondag 15 juli 2018 | 16:55 uur
Tasch , wat ga je doen? Heb je je wel eens ingelezen over de aandoening die helaas bij de cavalier voorkomt? Dan zou ik je willen adviseren de raad op te volgen die hier wordt gegeven. Laat mri maken en ga naar een specialist. Sterkte met je hondje!
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4954 forumberichten
Dinsdag 17 juli 2018 | 08:34 uur
Ik zou zeker eerst de benodigde testen laten doen en dan verder kijken naar de mogelijkheden
usercavaliertjes3 | 3344 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

    

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage