Homepage | Inloggen | Registreren |

Sientje gaat meer hoesten... 😢

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Dinsdag 25 september 2018 | 21:20 uur
Sientje hoest al een tijdje maar de laatste dagen is het echt flink erger geworden.
Gelukkig kunnen we morgenochtend voor een doppler echo van hart en longen terecht in Barendrecht.
Ze zit aan de max met de Cardisure en krijgt codeine tabletjes voor het hoesten.

Fingers crossed voor onze lieve Sien!
userEllenB | 940 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Woensdag 26 september 2018 | 00:07 uur
Spannend! Hopelijk is het een virus oid en geen verergering vh hartje. We du8men voor haar!
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 5014 forumberichten
Woensdag 26 september 2018 | 09:47 uur
Ach Sientje toch......

Dat is een fijne arts in Barendrecht, hij neemt alle tijd voor je. Ik was daar vorig jaar met Eliza.
Sterkte vandaag!
userMinke met Eliza en Joy | 2582 forumberichten
Woensdag 26 september 2018 | 09:53 uur
Sterkte vandaag! Hopelijk mag het allemaal meevallen!
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2274 forumberichten
Woensdag 26 september 2018 | 12:29 uur
Sterkte.... hopelijk is het slechts een virusje...
userMayke en Amber | 1385 forumberichten
Woensdag 26 september 2018 | 14:55 uur
veel sterkte en hopelijk is niet te erg zal duimen dat alles goed mag zijn
userbilly | 580 forumberichten
Woensdag 26 september 2018 | 15:30 uur
Helaas geen virusje...

Echo hart en longen, hart nog meer vergroot en drukt nu tegen luchtpijp. Nog geen vocht in de longen maar dat kan zelfs morgen al anders zijn.
We zijn gestart met Prednison 2x pd 5 mg, na 1 week 1x pd 5 mg (als het goed gaat). Hopelijk knapt onze Sien nog wat op en mag ze nog wat langer bij ons zijn. Dat het ernstig is ben ik me terdege bewust...

Allemaal enorm bedankt voor jullie lieve berichtjes!!!
Woensdag 26 september 2018 | 16:55 uur
Ai dat is erg jammer. Onze Daisy had ook erg vergroot hart maar ze hoestte niet zo. Nu is er ook geen hondje gelijk natuurlijk. Hopelijk doet de Prednison nog wat voor haar. Weer een stapje terug....sterkte
Woensdag 26 september 2018 | 18:49 uur
Wat verdrietig dat haar toestand inmiddels is verslechterd.
Hoop dat de nieuwe medicatie aanslaat!
Sterkte.
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2274 forumberichten
Woensdag 26 september 2018 | 21:07 uur
Nee geen goed nieuws dus😓
Situatie bij Luca is vergelijkbaar maar Prednison is nog nooit voorgesteld, ben dus erg benieuwd of dit iets voor haar gaat doen. Sterkte!
userrenesta | 2166 forumberichten
Woensdag 26 september 2018 | 23:30 uur
Ik kwam vanavond thuis en Sien zat te hijgen als een paard... Direct naar dierenkliniek gebeld, advies te stoppen met Prednoral. Als het erger wordt dan langskomen. Anders pas vrijdagochtend tel. contact met de arts die haar vandaag gezien heeft, hij is er morgen niet.
Donderdag 27 september 2018 | 11:11 uur
Bericht is gewijzigd op donderdag 27 september 2018 om 11:12 uur

Bah Ellen! Je schrikt je rot. Hoe is het nu? Misschien toch plastablet proberen?
Donderdag 27 september 2018 | 11:41 uur
Het gaat wat beter, hijgt al veeeeeeel minder. Extra codeine gegeven tegen het hoesten, Sien heeft geslapen vannacht, vrouwtje niet...

Later vanmiddag belt er een andere arts terug (degene bij wie we “normaal” gaan om de doppler). Hopelijk heeft hij iets anders ipv Prednoral. 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Donderdag 27 september 2018 | 21:04 uur
geen foto

O wat een naar bericht zeg, gelukkig toch weer wat rustiger.
Wat een schrik he.......heel veel sterkte.Mijn Chico heeft hart falen, en hij doet het gelukkig goed op benacor 5mg.....ook hij hoest soms, maar niet met grote regelmaat........het blijft eng.
nogmaals sterkte.
userC J Wisse | 1660 forumberichten
Donderdag 27 september 2018 | 21:20 uur
Op advies van d’arts van de kliniek gaat Sien 2,5 mg Prednoral krijgen ipv 5 mg.
Ik geef het zo laat mogelijk vanavond... dan kan ik hopelijk vannacht wat slapen en morgen overdag is mijn man veel in de buurt.
Ik weet niet of ik er goed aan doe. Daarnet stond ze weer te springen voor de snoeplade, schut heel haar lijfje, die lekkere flappers op en neer. Duidelijk dat de prednison uit het lijf is.
Tuurlijk hoest ze, zet de codeine nu wat vaker in (ze zit nog niet op haar max).

Even kijken hoe ze het op 2,5 mg gaat doen. Bij extreem hijgen kunnen we naar onze eigen dierenarts in het dorp om de longen te laten beluisteren. Zij heeft geen apparatuur om echo’s etc te maken. Duimen dat het meevalt!!!
Donderdag 27 september 2018 | 21:37 uur
geen foto

O ik duim met jullie mee km en ik hoop dat jullie vannacht rustig kunnen slapen.
Donderdag 27 september 2018 | 22:26 uur
Ik ook... 😴😴😴 Maar ik lig ook vooral wakker van het gepieker. Waar doe je goed aan? Hoe ver moet je gaan? Ik wil haar zo graag beschermen voor alle leed en pijn.

Volgende week zit ik 2 wkn in het buitenland... 😢
Donderdag 27 september 2018 | 23:42 uur
Dat is idd niet fijn dat je dan 2 weken weg bent. Bah wat een zorgen dan hé. Ik hoop dat ze het nog even volhoudt hoor. Past je man dan op ? Sterkte hoor.
Vrijdag 28 september 2018 | 07:00 uur
Wat vervelend Ellen. Sterkte!
userMinke met Eliza en Joy | 2582 forumberichten
Vrijdag 28 september 2018 | 08:41 uur
Nee Thea, onze hondjes gaan naar de oppas. Annuleren is geen optie, gaan met zn vieren en al een jaar geleden geboekt.
Ze heeft gisterenavond om 23.30u 2,5 mg gehad, ze oogt nu nog “goed”.
Vrijdag 28 september 2018 | 12:12 uur
Bah wat naar dat je weg moet...
Ik hoop heel erg dat Sientje het nog even volhoudt...
Wat een zorgen...
Ik duim voor haar, en voor jullie!
userMayke en Amber | 1385 forumberichten
Vrijdag 28 september 2018 | 13:43 uur
Dat is dan lastig hoor 0m haar achter te laten. Maar je kunt niet anders. Goed afspreken wat de oppas moet doen in geval van en we zullen duimen dat het allemaal goed gaat verlopen. Probeer toch van je vakantie? Te genieten.
Vrijdag 28 september 2018 | 14:28 uur
Maar over die Prednoral...wat zou die dan voor haar moeten gaan doen? Het hoesten verminderen of zo?
Ik heb nog niet eerder gehoord dat het gegeven wordt bij een vergroot hart.
Onze DA wil het Luca niet geven juist omdat zijn hart zo slecht is. Hij zegt dat het dan juist funest is.
Maar ieder geval is weer anders natuurlijk!
Moeilijk om weg te gaan in deze situatie, ik snap heel goed dat je piekert hoor. Heel veel sterkte!
userrenesta | 2166 forumberichten
Vrijdag 28 september 2018 | 15:30 uur
Jakkes Ellen wat een naar bericht. Hopelijk slaan de nieuwe medicijnen goed aan. Sterkte met Sientje.
userAnneke en Lana (Petal†) | 3572 forumberichten
Zaterdag 29 september 2018 | 00:38 uur
Prednison is toch ook een paardemiddel om het zo maar te zeggen. Ik dacht ook al wat moet dat doen dan? Het hart wordt er niet kleiner van. Is er geen pufje oid wat even tijdelijk de luchtpijp wat ruimer maakt?
Dinsdag 2 oktober 2018 | 09:47 uur
Prednoral is ingezet vanwege het kraakbeen in de luchtpijp. De luchtpijp wordt versmald door het vergrootte hart.
Ze zit nu 1 week op 2x 2,5 en daarna 2 wkn 1x 2,5 mg per dag. Dus de helft van de voorgeschreven dosering.
Ik vind het ook moeilijk, weet niet of ik er achter sta, maar het schijnt toch belangrijk te zijn dat ze er toch iets van binnenkrijgt.
Dinsdag 2 oktober 2018 | 21:10 uur
Ok, ben ook geen da. Als het dan maar wat helpt.
Dinsdag 2 oktober 2018 | 22:46 uur
Ik hoop het ook. Ik ga er maar vanuit dat de dierenartsen die ik gezien/gesproken heb het het beste weten. 😇
In mijn ogen een paardenmiddel maar wat moeten we dan??

Het gaat redelijk, genieten van de kleine dingen. Ze is meegeweest naar de Grevelingen, niet echt mega strand maar toch kon ze daar al heerlijk keutelen.
Donderdag 4 oktober 2018 | 15:13 uur
geen foto

Nou maar dat is toch goed om te zien......dat geeft aan dat dat er nog inzit.
Het blijft moeilijk hoor, ik wens jullie wijsheid, en heeel veel sterkte toe.
Donderdag 4 oktober 2018 | 18:52 uur
Zo is het en hoe erg ook, op een gegeven moment heb je geen opties meer qua medicatie dus geniet van haar gekeutel en de mooie momenten.
Zaterdag 6 oktober 2018 | 22:23 uur
Hoe gaat het?

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage