Homepage | Inloggen | Registreren |

Last van oogje

Dit topic hoort bij het dossier: Gezellig kletsen

Vrijdag 12 oktober 2018 | 18:07 uur
Rosa heeft de laatste tijd vaak ' s ochtends een geirriteerd oogje. Ze heeft dan zitten wrijven met als gevolg oog half dicht en rood bindvlies. Dan doe ik er oogdruppels van mezelf in. Hele simpele hoor voor vermoeide ogen, en na tijdje is het dan weer goed. Nu moest ik toch met haar naar de da voor die ellendige anaalklieren dus dan meteen even oog na laten kijken. Blijkt een wimperhaartje te zijnn wat verkeerd groeit. Dus die is er voorzichtig uit getrokken. Maar ik vraag me nu af, ze is 5 dan had ze dat toch ook al eerder moeten hebben? Of gebeurt dit spontaan?

De klieren uitknijpen ging dit x redelijk rustig. Ik was mooi op tijd.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 5041 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Vrijdag 12 oktober 2018 | 18:42 uur
geen foto

Dat is een raar iets, wat zomaar spontaan kan gebeuren, dat kan bij mensen ook.
Nou wees maar blij, dat het is opgelost.
Ik gebruik bij etter oogjes nog altijd gekookte melk.
Pas als dat niet meer werkt ga ik om oog creme bij de da, dat gebeurt maar zelden kan ik zo zeggen.
En Chico is altijd blij met deze op lossing, hij heeft het liever dan die oogzalf.
userC J Wisse | 1681 forumberichten
Vrijdag 12 oktober 2018 | 23:08 uur
Ik bedoel meer dat zo'n wimperhaartje verkeerd groeit. Dat is toch meer iets wat ze vanaf begin dan zou moeten hebben?
Zaterdag 13 oktober 2018 | 20:49 uur
geen foto

Nee hoor thea, dat kan zomaar spontaan gebeuren, dat is niet iets wat altijd zo groeit.
naast de gebruikelijke rui, die altijd weer terug komt, wisselen snor, wimper, en de soort voel(spriet)haren aan de kin en wangen ook regel matig, en zo kan het zomaar voor komen dat er eentje de verkeerde kant op groeit......niet leuk, maar wel echt waar.
Zaterdag 13 oktober 2018 | 20:51 uur
geen foto

OMHOOG MAAR WEER PFFF.
Zondag 14 oktober 2018 | 16:57 uur
Aha, nou dan hoop ik dat ie niet weer zo groeit. Bedankt voor de info.
Zondag 14 oktober 2018 | 20:13 uur
Thea, Amber heeft dit ook een paar keer gehad. Komt mij dus wel bekend voor...
Kan inderdaad spontaan gebeuren. Bij Amber is het een keer of drie voorgekomen...
Is makkelijk te verhelpen...
userMayke en Amber | 1399 forumberichten
Maandag 15 oktober 2018 | 10:53 uur
Ja gelukkig wel en het oogje was gelukkig niet beschadigd. Ze liet het allemaal goed toe. We houden het in de gaten. Ze hebben ook van die bolle koplampjes hé. Bij Rosa zit er vaak rommel in, sliertjes, haartjes. Bij Lily veel minder maar haar oogjes zijn kleiner en minder bol.
Maandag 15 oktober 2018 | 15:45 uur
Fijn dat de dierenarts het wimperhaartje makkelijk kon verwijderen. Nooit geweten dat die dingen ook spontaan verkeerd kunnen groeien.
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2300 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage