Homepage | Inloggen | Registreren |

Leuke, grappige en vreemde gewoontes van je hond

Dit topic hoort bij het dossier: Gezellig kletsen

Maandag 19 november 2018 | 19:27 uur
Hebben jullie hondjes ook van die leuke, grappige en misschien wel vreemde gewoontes?

Sacha:
Als we gaan wandelen en ze ziet of hoort dat ik de tuigjes pak, gaat ze steevast op haar rug liggen. Voordat ik haar tuigje aan mag doen moet ik eerst haar buikje aaien en dan het liefst zolang mogelijk! Hahaha

Nicky:
Die klimt bij iedereen op schoot die in de bank gaat zitten. En dan wil ze heel graag geaaid worden... En als je dan stopt met aaien slaat ze met haar poot op je hand of arm; zo van doorgaan a.u.b

Sacha:
Voordat ik haar etensbak op de grond zet draait ze allemaal rondjes. (Geen idee trouwens hoe we dit zo voor elkaar hebben gekregen )

Ben benieuwd naar de gewoontes van jullie hondjes...
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2327 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Maandag 19 november 2018 | 20:47 uur
Grappig die gekke gewoontes

Lily, als ik haar over haar borst aai, tilt ze haar voorpootje op zodat ik daar ook onder kan aaien.

Rosa : als ik zeg " we gaan op bed" dan springt ze op, begint te grommen, pakt een speeltje en wil dan nog even spelen.

Gekke honties
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 5057 forumberichten
Dinsdag 20 november 2018 | 14:36 uur
Bij Noa als We gaan wandelen moet ik haar altijd halen van de plek waar ze op dat moment ligt, ze gaat dan helemaal op haar rug liggen zodat ik haar halsband nauwelijks om krijg, ze doet dit al vanaf dat ze pup is, gekke hond Maar als We met de auto weg gaan dan rent ze Door de kamer en moet ik haar " vangen "
Lindi zit altijd op het puntje van de bank voor het raam iedereen na te kijken en als ze niet uit kijkt dan kiept ze er af .
userWil, Noa en Lindi. | 555 forumberichten
Dinsdag 20 november 2018 | 21:47 uur
geen foto

Chico gaat op zijn achter pootjes staan, als hij zijn tuigje aan moet, dat werkt geweldig, want zijn tuig moet over die voorpootjes heen.
Als we s'avonds gaan slapen, dan rent hij de trap op, want boven aan de trap zit hij met een uitgestoken rechter pootje, te wachten op een snoepje, wat hij dan nog krijgt, en daarvoor ktijg ik een pootje.
Daarna draait hij een vrolijk(kwispelend)ronje, om daarna onder zijn dekbed te kruipen, om daar luid snurkend te slapen......morgen weer een nieuwe dag pfff
userC J Wisse | 1701 forumberichten
Donderdag 22 november 2018 | 08:56 uur
Geweldig al die grappige gewoontes!
Donderdag 22 november 2018 | 09:24 uur
Joris is balverslaafd Blijft buiten net zo lang zeuren totdat hij hem krijgt, loopt vervolgens heel de wandeling met dat ding in zijn bek. Voordeel is wel dat hij dan geen zooi van de straat op kan eten
Roemi vindt ballen ook geweldig, maar er moet geapporteerd worden! Het gaat Joris om de bal en Roemi om het spel
userJanneke2 | 282 forumberichten
Vrijdag 23 november 2018 | 21:41 uur
Zo grappig toch!!!

Pacco is een beetje als Nicky: aangeven wat je wil met het pootje. ‘s Nachts ook: als Pacco met zijn pootje tikt, moet ik deken omhoog houden zodat hij eronder kan liggen. Even later ligt hij alweer bovenaan mijn kussen .

En tijdens de oefeningen: als ik een opdracht geef en hij weet het niet meteen, dan rolt hij. Wetende dat er dan sowieso een snoepje volgt .

Slim om hun zin te krijgen ... ofwel met die mooie kijkers je verleiden, dat kan ook
userKelly en Pacco | 114 forumberichten
Vrijdag 23 november 2018 | 22:32 uur
Fantastisch al die lieve, grappige, speelse ⚽ en slimme gewoontes van onze cavaliertjes!
Woensdag 28 november 2018 | 10:50 uur
Sinds Lana en ik naar behendigheid gaan, heeft ze een hele grappige gewoonte ontwikkeld. Je begint op een soort lage tafel en daar eindig je ook. Daar krijgt Lana dan de beloning. Dat weten de hondjes natuurlijk na een paar keer allemaal en ze springen na afloop van het parcours vlug op de tafel.
Wat doet Lana echter. Ze blijft gewoon zitten. Met andere woorden: is dat alles wat ik krijg?
Ik loop dan al terug naar mijn plaats en denk: hee waar is ze? En dan zit ze gewoon nog op de tafel te wachten op nog een extra beloning.
userAnneke en Lana (Petal†) | 3578 forumberichten
Woensdag 28 november 2018 | 10:55 uur
Grappig al de gewoonten
billy zit zo graag op de schoot ,en dan naar buiten te kijken ,maar erg blaffen kan hij wel hoor.
met zijn speeltjes loopt hij niet meer zo veel rond ,en aan beentje bijten lukt ook niet meer is al paar tanden kwijt gezien zijn leeftijd 10,5 jaar
userbilly | 605 forumberichten
Donderdag 29 november 2018 | 10:29 uur
Slimme Lana!

@Billy. Dat op schoot zitten en blaffen is ook heel herkenbaar. Als we bij opa en oma zijn zit Nicky steevast op schoot naar buiten te kijken en zodra ze een hond ziet gaat ze ook blaffen.
Donderdag 29 november 2018 | 13:33 uur
Sacha & Nicky ik moet maar de lijn nemen en aandoen hij begint te blaffen tot hij de straat over is en dan is gedaan
En in bos naar alle honden zien ,maar geen enkele mag bij hem komen of hij is weg is bang dan
Donderdag 29 november 2018 | 16:10 uur
Pacco is ook een echte beschermer van zijn terrein! Wij hebben uitkijk op de straat met vensters tot beneden. Als Pacco beweging ziet, begint hij te blaffen. En ja hoor, de passanten verdwijnen bijgevolg waardoor hij zich helemaal gelukkig voelt
Donderdag 29 november 2018 | 19:42 uur
Indy is ongelooflijk nieuwsgierig.Stappen er mensen uit de auto dan moet hij het allemaal weten en volgen wat er gebeurt.Trekt er zo'n lief snuitje bij en de mensen zijn zo verkocht.Zo schattig!!
userKatelijne | 166 forumberichten
Donderdag 29 november 2018 | 20:47 uur
@Billy. Dan blaft Billy zeker van blijdschap omdat hij weer lekker mee mag gaan wandelen in het bos?

@Kelly en Pacco. Haha ik zie het voor me die lieve, dappere beschermer. Dat is hier met de postbode. Als je daarnaar blaft gaat hij ook gelijk weer weg.

@Katelijne. Ik zou ook verkocht zijn bij het zien van zo'n lief snuitje!
Vrijdag 30 november 2018 | 10:49 uur
een fijn weekend voor iedereen ,en veel wandel plezier ,nu nog droog ik
want morgen regen hier in west vlanderen
Vrijdag 30 november 2018 | 12:31 uur
Ook een fijn weekend! Bij ons in Zeeland is het ook lekker droog en zonnig. Maar morgen voorspellen ze hier ook weer een donkere, regenachtige dag, helaas.
Vrijdag 30 november 2018 | 17:22 uur
In Oost-Vlaanderen houden we het ook niet droog ...
Pacco zit er niet mee om te wandelen in de regen, hoe natter en vuiler hij is, des te beter gezind.

Weet dat na regen altijd zonneschijn komt !
En dat vindt het vrouwtje wel fijner

Fijn weekend iedereen !
Zaterdag 1 december 2018 | 13:47 uur
kelly hier in west vlaanderen regen denk dat overal regent nu
en in bos was al vuil deze middag ,en voor morgen nog meer regen
thea daar bij jullie ook regen zeker ,want is nogal ver van hier
nog fijne dag geniet maar binnen
Zaterdag 1 december 2018 | 19:15 uur
T begint hier nu te motregenen. Hele dag droog geweest. Hoort erbij deze tijd vh jaar...
Zondag 2 december 2018 | 10:13 uur
Goede morgen iedereen ,hier deze nacht veel regen ,en nu nog regen wij waren nacht deze morgen nat,maar billy doet wel zijn regen jas aan
jullie hondje ook een jasje aan
nog een fijne zondag en hopelijk is droog deze middag
Dinsdag 4 december 2018 | 14:32 uur
geen foto

Chico heeft nog weer wat nieuws ontdekt.....de kerstboom.....
Ooo wat vindt hij de lichtjes mooi, hij raakt niet uitgekeken en ook als we in de stad lopen moet hij kijken bij alle lichtjes.
Dat is echt nieuw....vorig jaar keek hij er niet naar.
Het is wel heel lief, als hij met zijn grote bruine kijkers, geheel ontspannen zit te genieten.
Woensdag 5 december 2018 | 10:02 uur
Ja die lichtjes zijn zo mooi!
Wij zijn pasgeleden naar de kerstshow van Intratuin geweest.
De meiden hebben hun ogen uitgekeken bij de kerstdorpjes met treintjes, lichtjes en niet te vergeten een lekker hondenkoekje bij de kassa.
We hebben genoten!
Woensdag 5 december 2018 | 15:15 uur
Bericht is gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 15:16 uur

Fijn he dat we zo kunnen genieten van onze hondjes. Ik vind het ook heerlijk om ze overal mee naar toe te nemen, altijd veel bekijks. Ik herken veel gewoontes zoals dat draaien voor het eten, pootje optillen als je ze aait zodat je ook lekker de buik kan kriebelen. Amber doet net als Noa zich op haar buik draaien als je naar buiten wilt gaan. Het leukste vind ik dat als je maar tegen ze praat meteen die staart begint te kwispelen. Het enige mindere vind ik het vocale, als we naar buiten gaan worden ze helemaal gek en wordt er hard gezongen zoals ik het dan maar noem. Vind het vooral s avond en in de ochtend vervelend voor de buren.
userpandoraluna | 358 forumberichten
Woensdag 5 december 2018 | 18:54 uur
Bij ons is alleen Rosa zo blafferig maar gek genieg als mn man haar in de tuin laat niet. Bij mij wel. Ook in huis is ze heel waaks. Op zich niet erg maar wel eens irritant. Ze hoeft echt niet bij iedereen die langs huis loopt te blaffen maar ja leer het maar eens af.

Woensdag 5 december 2018 | 20:10 uur
Indy is niet zo'n erge blaffer.Alleen als we weg gaan en op onze bestemming aankomen.Dan kan je beter oordopjes gebruiken.Zo vlug mogelijk de auto uit en Indy verlossen.
userKatelijne | 166 forumberichten
Donderdag 6 december 2018 | 19:48 uur
Ik voeg er nog eentje toe zodat de Engelse blabla naar onderen verdwijnt ...

Pacco is gek op stokken en blaadjes: de herfst is hét seizoen bij uitstek .
In de garage ligt zijn stok klaar: bij iedere wandeling zit Pacco op zijn poep naar zijn stok te kijken “geef me mijn stok en laat ons vertrekken”. De ganse wandeling houdt Pacco zijn stok vast. En nu en dan neemt er hij een blaadje bij .

Ik zal eens een foto uploaden in actie
Zaterdag 8 december 2018 | 11:10 uur
Bij ons in de buurt woont ook een cavalier met dezelfde hobby.
Die loopt ook altijd rond met een stok in zijn bek. Zo'n grappig gezicht, soms is de stok bijna groter dan hij zelf is.
Zondag 9 december 2018 | 20:59 uur
geen foto

Chico heeft dat met veren, altijd op zoek naar veren.
Alleen is de veren tijd voorbij km maar ik ben al net zo verslaaft aan veren als Chico......ook ik zoek ze, om ze te bewaren voor als er weer geen te vinden zijn. want als er geen meer zijn hebben we een probleem.....veren zijn de manier om zonder problemen van huis te gaan, als hij niet mee kan. Chico kan heeel goed alleen zijn maar afscheid nemen is zooooo erg als of ik nooit meer terug kom.

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage