Homepage | Inloggen | Registreren |

Vuurwerkangst

Dit topic hoort bij het dossier: Opvoeding & Gedrag

Woensdag 28 november 2018 | 11:40 uur
Bericht is gewijzigd op woensdag 28 november 2018 om 11:41 uur

Deze topic open ik eigenlijk voor de hond van mijn dochter. Een Engelse Springer Spaniel. Die is zo bang met oud en nieuw. Dat is niet normaal. Ik ben begonnen met Alprazolam. Heeft niets geholpen. Het jaar daarop Advocaat gegeven. Hij hijgt zo erg, dat de alcohol direct verdampt. Heeft dus ook niet geholpen. Het jaar daarop een maand Zylkene gegeven. Heeft helaas ook niet geholpen. Wat nu? Ik zie zo erg op tegen oudjaar dit jaar. Hij is omgeven door 3 cavaliers die normaal doen, maar daar wordt hij niet rustig van. Hebben jullie nog goede oplossingen?
userWilma de Vries | 377 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Woensdag 28 november 2018 | 18:48 uur
Hier is er ook een die erg bang is. Ze probeert zo ongeveer in je te klimmen. Ik geef haar altijd een halve valium (2,5 mg diazepam) en dat haalt de ergste stress gelukkig weg. Emma heeft er gelukkig geen last van.
Misschien helpt bij jou ook de diazepam.
userpandoraluna | 358 forumberichten
Donderdag 29 november 2018 | 08:25 uur
Ik vind dat echt enorm zielig. Heb helaas geen gouden tip. Je kan natuurlijk besluiten met de jaarwisseling naar een bungalowpark te gaan dat vuurwerkvrij is. Wat is ervan begrepen heb, is dat allemaal al heel snel volgeboekt en ook nog eens vreselijk duur. Als ze begin december al beginnen te knallen heb je daar natuurlijk ook niet veel aan.
Het enige dat ik verder nog bedenken kan is een pension ver weg van de bewoonde wereld. Maar of je de hond daar een plezier mee doet betwijfel ik ook heel erg.
usertruus poel | 1007 forumberichten
Donderdag 29 november 2018 | 10:38 uur
Ik hoor soms wel eens goede resultaten met CBD olie of LT03, maar dat schijnt ook niet bij iedere hond aan te slaan.
Onze kat is ook erg bang, die kruipt tijdens de jaarwisseling onder een kast, arme beestjes...
user๐Ÿ’– Sacha & Nicky ๐Ÿ’– | 2327 forumberichten
Donderdag 29 november 2018 | 10:48 uur
CBD olie heb ik ook weleens gehoord. Maar hoeveel moet je dan geven?
Donderdag 29 november 2018 | 11:00 uur
De dosering hangt waarschijnlijk af van de concentratie van de olie.

Ik zou deze geven, is speciaal afgestemd op de behoefte van huisdieren.
De dosering staat op etiket:

https://dogbite.nl/product/cbd-olie/
user๐Ÿ’– Sacha & Nicky ๐Ÿ’– | 2327 forumberichten
Vrijdag 30 november 2018 | 09:01 uur
Bedankt voor de tip. Ik ga het bestellen.
Vrijdag 30 november 2018 | 10:50 uur
hier niet bang van vuurwerk
userbilly | 605 forumberichten
Vrijdag 30 november 2018 | 22:39 uur
geen foto

Hier gelukkig ook geen problemen met Chico, en d'as maar goed ook......ik woon in het beruchte midden gebied van vlissingen........zeeeeer veel vuurwerk, en gewoon veel probleem figuren die zich in dec.nog even moeten laten gelden en geloof me daar hebben veel honden hier veel last van.....zo jammer......Chico loopt gewoon als een stoere snuit met me mee.
userC J Wisse | 1701 forumberichten
Zaterdag 1 december 2018 | 21:58 uur
Wat sneu om je hond zo te zien dan
Heeft je dochter niet een kamer die ze heel goed kan verduisteren? En dan licht goed aan muziek hard aan of tv. Misschien de advocaat eerder geven? Beginnen met de geluiden op een cd af te luisteren? Succes!
userThea ๐ŸŒŸDaisy๐ŸŒŸLily โคRosa | 5057 forumberichten
Zondag 2 december 2018 | 15:20 uur
Wij hebben Frodo bij iedere knal die we hoorden een trainingskluifje gegeven. Nu assioceert hij een knal met iets lekkers. Ik weet alleen niet of dat ook op latere leeftijd werkt. Wellicht het proberen waard? Succes.
userAns Rutte | 601 forumberichten
Maandag 3 december 2018 | 09:54 uur
Bericht is gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 09:54 uur

Hij weet heel goed het verschil tussen vuurwerk op cd of via youtube. Want dat hadden we ook al geprobeerd. Maar buiten is het een heel ander verhaal. Het is ook echt zielig. Normaal laat je hem los met wandelen en dan is het poeng weg is hij. Nu blijft hij strak tegen de buggy aanlopen. Daar heeft hij heel veel steun aan. Dit weekend zijn we in de auto weggeweest om ergens anders te wandelen, en dan komt de oude Bruno weer tevoorschijn. Heerlijk. Dus dat doen we nu gewoon vaker in deze periode. Al met al is deze periode vanaf de 1e knal die hij heeft gehoord, best lang.
Maandag 3 december 2018 | 11:27 uur
Bij Daisy hielp ook helemaal niks. Tot we het Thundershirt geprobeerd hebben en dat is het enige dat helpt. Ze zat zelfs in de vensterbank te kijken, terwijl ze normaal doodsbang was en probeerde weg te kruipen. Helaas heeft een buurman twee jaar geleden precies op het moment dat ik in de tuin was met mijn meisjes carbit afgeschoten achter onze tuin. Dus nu zijn we weer terug bij af Toch helpt het thundershirt nog steeds, ze is bang maar niet in doodsangst/ totale paniek.
userJolanda | 425 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage