Homepage | Inloggen | Registreren |

Fietsen

Dit topic hoort bij het dossier: Activiteiten

Zondag 2 december 2018 | 07:57 uur
Zijn er ook eigenaren die hun energieke gezonde cavalier naast de fiets laten rennen. Wat is jullie ervaring?
userTasch | 23 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Zondag 2 december 2018 | 09:58 uur
Ik vindt dat luiheid van de baas of bazin. Ga langere wandelingen maken met een cavalier. Heel goed voor beiden. Maar niet naast de fiets. Foei.
userfnoordhuis | 4 forumberichten
Zondag 2 december 2018 | 10:10 uur
ik ga veel wandelen ,zeker 2 tot 3 maal daags naar bos
userbilly | 605 forumberichten
Zondag 2 december 2018 | 10:26 uur
Hoezo foei?! Ik wandel 4 x daags lange wandelingen, waarvan 1 altijd in het bos! Het is alleen maar dat 1 van onze cavaliers heel veel energie nog over houdt. Vroeg om ervaringen, geen negatief commentaar!!!
userTasch | 23 forumberichten
Zondag 2 december 2018 | 11:07 uur
Is niet persoonlijk bedoeld. Gewoon een algemene opmerking.
userfnoordhuis | 4 forumberichten
Zondag 2 december 2018 | 12:02 uur
Geen ervaring ermee. Hier zitten de dames op de fiets in een mand en dat vinden ze heerlijk. Onze eerste hond Luna liep wel mee naast de fiets maar kleine stukjes, omdat ze niet stil wilde zitten in het mandje en dan even er uit moest. Ik vond het best eng af en toe. Vooral omdat ze altijd plotseling stopte en moest poepen. Ook altijd veel opmerkingen van mensen die het zo zielig vonden en zeiden ga zelf rennen debiel. Terwijl ze altijd vol enthousiasme een klein stukje rende.
userpandoraluna | 358 forumberichten
Zondag 2 december 2018 | 16:11 uur
Geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat de hond niet harder dan 'draf' mag lopen.
Wij houden/hielden altijd erg van fietsen maar je kunt een hond niet 20/30 km lang naast de fiets laten lopen.

Dus Friso zat altijd graag in het fietsmandje achterop. Als we dan in een leuk wandelgebied kwamen gingen de fietsen aan de kant en maakten we een wandeling.

( De huidige hond,vubara Pepijn, hier links op de foto kan maar niet wennen aan het fietsmandje. Hij stáát de hele weg en blaft zich schor. Dus nu wandelen we weer meer dan dat we fietsen... en dat vinden we eigenlijk wel jammer. )
userjantien | 2416 forumberichten
Zondag 2 december 2018 | 18:35 uur
Nee geen ervaring mee. Ik heb het nooit gedurfd.

userWil, Noa en Lindi. | 555 forumberichten
Zondag 2 december 2018 | 20:11 uur
Ons eerste cavaliertje ging altijd naast de fiets mee naar onze pony. Was ongeveer 10 minuten fietsen. Zij vond het zoooo geweldig, blafte de hele straat lang, zo enthousiast was ze. Dus niks geen foei en luiheid van de baas ( rare opmerking overigens ) hond vond het helemaal het einde. Onze latere cavaliertjes vonden het maar niets.
usertruus poel | 1007 forumberichten
Dinsdag 4 december 2018 | 14:22 uur
geen foto

Mijn vorige cavalier, vond naast de fiets ook gewelidig leuk, hij kon dat niet erg lang ivm. zijn hart, maar leuk was het wel.
userC J Wisse | 1701 forumberichten
Woensdag 5 december 2018 | 21:12 uur
Ik fiets sinds een paar weken bijna elke dag een stukje met Floortje naast de fiets.Ze heeft dan geen halsbandje maar een tuigje om en vindt het geweldig. Ik heb het langzaam opgebouwd. Eerst lopen naast de fiets en nu gaat ze lekker rennend ongeveer 1km. Dan laat ik haar stukje uitlopen en gaat ze in de mand mee terug. Dan gaan we wandelen haha met Fenna erbij. Ze heeft zoveel energie dat ze dan gewoon weer rondje meeloop. Ik zie hier geen kwaad in hoor als je het maar met beleid doet
userb.schutter | 237 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage