Homepage | Inloggen | Registreren |

Pip zonder Bucky

Dit topic hoort bij het dossier: Afscheid

Vrijdag 4 januari 2019 | 14:15 uur
Pip en Bucky kregen we in 2012 een paar maandjes na elkaar, ze zijn dus samen opgegroeid vanaf pupleeftijd. Nu is onze lieve Bucky deze week ingeslapen door die nare hartklepafwijking. 6 jaar oud potverdorie. Pip is dus ook 6 en is nu alleen. Ik krijg op dit moment niet de indruk dat ze heel erg in de rouw is. Ze kijkt wel om als ze iets lekkers krijgt waar Bucky is. Maar verder is ze in haar gewone ritme. Wat zijn jullie ervaringen, is het beter om Pip voorlopig als enig hondje te houden of is een tweede hondje, mogelijk herplaatser toch beter. Ja, de tijd moet het leren uiteraard, het is voor ieder hondje anders. En ondanks dat het wel vriendjes waren, waren ze ook weer niet zo heel erg op elkaar gericht. Niet spelen, niet bij elkaar liggen enz. En ook ben ik best bevreesd om weer een cavaliertje in ons gezin op te nemen omdat het risico zo enorm is dat ze wat mankeren en voortijdig sterven. Moeilijk. Maar ben zo gek van dit ras.
user Pip | 75 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Vrijdag 4 januari 2019 | 15:12 uur
Moeilijk, wordt Pip blij van een nieuw cavje erbij. Het samen spelen is juist zo leuk...
Misschien eens uitproberen met een logeetje???

Het is natuurlijk ook zo kort geleden, het afscheid van Buckley, 6 jaar is erg jong. Misschien moet het ook eerst indalen, kijken hoe Pip en jullie je over een maandje voelen.

Onze Sien is nu ons zorgenkind, slaap er bijna niet meer van. Wanneer ben je te vroeg en ik wil zeker niet te laat zijn. Zoveel vreugde met een cavje, zo’n groot gemis zónder...
userEllenB | 970 forumberichten
Vrijdag 4 januari 2019 | 15:57 uur
Hoi Ellen,

Je hebt gelijk inderdaad. De neiging is om meteen invulling te geven aan het verlies. Maar eerst een maandje aankijken is beter.

Heb het over Sien gelezen ook, en snap uiteraard jouw bezorgdheid. Bij Bucky ging het heel snel maar ik denk ook dat zij in een vergevorderd stadium al was. Het rare was die oplevingsdag 2 januari, alsof er niets aan de hand was en de dag erna ineens helemaal naar beneden. Snachts hoorde ik een enorme hoest, ik werd er wakker van. En daarna die kortademigheid. Wist niet wat er gebeurde, de dag ervoor weer helemaal goed en de ochtend erna was ze er niet meer. Ik voelde het meteen maar mijn partner wilde positief blijven. Toch laat ik me daar niet meer door leiden, ik weet gewoon wanneer het fout zit. Moeilijke tijd he. Heel veel sterkte.
Vrijdag 4 januari 2019 | 17:15 uur
Het is ook zo moeilijk als je zo gek bent op dit ras. Als Pip nu niet echt laat merken dat ze Buck mist, daz zou ik even wachten en kijken hoe ze het gaat doen. Misschien wordt ze wel heel anders nu alle aandacht voor haar is. Bij ons waren ze alledrie ook geen dikke vriendjes, Daisy vond het prima dat Rosa en Lily erbij kwamen maar ze lagen nooit met zn drietjes bij elkaar.
Het is zo verdrietig Ellen, dat je niet meer zorgeloos van je hondje kan genieten nu. Je zit eig min of meer maar te wachten op.... veel sterkte!
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 5085 forumberichten
Vrijdag 4 januari 2019 | 20:41 uur
Ik snap het hoor, leegte opvullen. Maar misschien is die leegte bij Pip niet merkbaar maar bij jou wel. Dat kan ook een reden zijn dat er al ruimte is voor een nieuw vriendje/vriendinnetje. Komt tijd, komt raad.

Ineens plotsklaps zo snel, ik hou Mn hart vast. Buckley was pas 6. Daar ben je toch niet op voorbereid?! Kreeg zij ook al hartmedicatie etc.?

Sien is inmiddels al 10, ik ben er al even mee bezig. Ook niet goed hoor, nu kunnen de tranen al flink stromen terwijl ze er nog gewoon is!
Niet meer eten, kortademig, hoestbuien die langer aanhouden, dat moet ik niet meer willen.
Dit weekend nog eens naar de zee, vindt ze super en geniet ze enorm. Kijkjen hoe ze het daar gaat doen.
Vrijdag 4 januari 2019 | 21:23 uur
Ellen o zo herkenbaar! En weet je, toch kwam het moment nog onverwacht in mijn geval. Daisy was wat misselijk. Geen eetlust en toen bleken haar nieren het begeven te hebben. Niks benauwdheid oid.
Dus zo zie je maar weer.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 5085 forumberichten
Vrijdag 4 januari 2019 | 22:02 uur
Dat nierfalen heb ik met Durske destijds meegemaakt Thea. Dan is loslaten een gebaar van liefde.
Durf niet zoveel meer vooruit te plannen, na het weekend maar weer eens kijken hoe/wat met Sien. Maar dat het er aankomt... daar moet ik Mn hoofd niet voor in het zand steken. 😢
Zaterdag 5 januari 2019 | 08:45 uur
Wat vreselijk voor jullie. Gecondoleerd.
Veel te jong.
Zelf zou ik wel gelijk op zoek gaan naar een herplaatser, die heb je niet zomaar.
Misschien zegt een fokker wel, over 2 maanden kan je er 1 halen.
Zoeken valt niet mee is mijn ervaring.
Heel veel sterkte toegewenst.
userMinke met Eliza en Joy | 2606 forumberichten
Maandag 7 januari 2019 | 12:08 uur
Bericht is gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 12:09 uur

Zo jong nog...
Ik heb altijd maar een hondje gehad, dus kan je daar geen advies in geven. Verder is je verhaal heel herkenbaar. Amber had ook een lekkende hartklep, maar mocht met medicatie toch de 12 jaar halen. Toch ging het met haar ook heel plots bergafwaarts.. Natuurlijk... ze leverde langzaam wel steeds wat in. Lange wandelingen gingen niet meer. Maar in het paasweekend werd ze opeens benauwd, en wilde niet meer wandelen. Snel even naar buiten en meteen weer terug. Ook zag ik dat ze ademen meer moeite kostte. Haar eetlust is tot het laatst uitstekend gebleven. Ik belde dat weekend wel 3x per dag met de DA. Toen is ook het besluit genomen om haar te laten gaan... Ik heb nog steeds geen nieuw hondje. Ik maak daar geen haast mee. Ik wil uiteindelijk wel weer een herplaatsertje. Zeker geen pup. We zien wel wanneer er weer iets op ons pad komt. Mijn band met Amber was zo hecht, en ik mis haar nog steeds heel erg...
Ik neem daar echt de tijd voor. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk...
Sterkte met alles... Het gemis is groot...
userMayke en Amber | 1412 forumberichten
Maandag 7 januari 2019 | 13:33 uur
Nou, voorlopig dartelt Pip rond zoals altijd. Misschien vraagt ze iets meer aandacht maar kan ook suggestie zijn. We wachten de komende periode even verder af. De verleiding is groot om haar weer een maatje te gunnen maar het binnenbrengen van een nieuw hondje vergt ook de volle aandacht en dat is nu wellicht nog veel te prematuur. En Pip moet eerst ook nog geopereerd worden aan de baarmoeder dus heel dat proces moeten we ook eerst zien of dat allemaal goed gaat en goed laten herstellen.
Donderdag 10 januari 2019 | 15:00 uur
geen foto

Als plp nu gewoon vrolijk rond huppelt, denk ik dat het alleen zijn geen echt probleem is.
Ik heb hier bij mij in de buurd, een zelfde situatie mee gemaakt, maar de twee hondjes daar waren onaf scheidelijk zag je de een nou de ander was er ook.......daar was het een heel ding hoor, en moest er een nieuw hondje bij.
Wees maar blij dat plp het zo red, kun je rustig kijken wat de plannen gaan zijn.
Sterkte nog hoor met jullie verlies.
userC J Wisse | 1720 forumberichten
Vrijdag 11 januari 2019 | 22:04 uur
Wij hadden 2 cavaliertjes Milo o en Luca. Milo is op 12 augustus aan hartfalen overleden. Hij was 11 jaar en 8 maanden. Net als bij jullie waren het niet echt dikke vrienden. Maar toen Milo er niet meer was ging het met Luca heel snel bergafwaarts. Zijn hart was ook slecht maar hij ging het opgeven,had nergens meer zin in, kon niet alleen thuis blijven. En was na 3 maanden echt een heel zielig ongelukkig hondje die niets meer wilde. Vreselijk veel hoesten en werd benauwd. Toen hebben we ook hem laten gaan op 17 november. Hij was 11 jaar en 4 maanden.
Wij durven geen Cavalier meer, eind van de maand komt onze adoptiepup uit Cyprus
userrenesta | 2170 forumberichten
Zaterdag 12 januari 2019 | 00:23 uur
Verdrietig hoor Renesta, het zal stil zijn in huis.

Ik snap de angst omtrent het ras, hopelijk heb je veel plezier van je cyperse pup. Hoe oud is hij/zij wanneer ze komt?

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage